امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و دادگستری استان ایلام

در راستای افزایش همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و دادگستری استان ایلام تفاهم نامه همکاری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ، معاون پژوهشی واحد ایلام و... در محل واحد ایلام ، امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: تعامل و همفکری و همکاری دستگاه‌های اجرایی ، نهادهای انقلابی و دانشگاه‌ها روند تسریع در حل مشکلات استان را دوچندان می‌کند.

دکتر محمد میرزایی حیدری اضافه کرد: پتانسیل علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت توسعه استان در راستای کمک به حل معضلات و مشکلات اجتماعی باکار علمی و پژوهشی است .

وی گفت: همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و دادگستری استان ایلام قطعاً به پیشگیری از وقوع جرم و حل معضلات و مشکلات اجتماعی استان کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و سیستم قضایی جمهوری اسلامی دو نهاد انقلابی هستند که با حداکثر توان در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت:با امضای این تفاهم‌نامه طرفین از امکانات فکری ، پژوهشی ، علمی ، آزمایشگاهی ، کارگاهی و...همدیگر برای کمک به استان بهره مند می‌شوند.

وی نگاه علمی و پژوهشی مدیرکل دادگستری استان ایلام را قابل‌تحسین دانست و گفت: ایشان به‌صورت عملیاتی اعتقاد به کار پژوهشی و علمی با همکاری دانشگاه‌ها در سیستم قضایی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام نیز گفت: بحث پیشگیری از وقوع جرم با یک نفر و یا یک دستگاه اجرایی به سرانجام نمی‌رسد و می‌طلبد که همه دستگاه‌ها و نهادها و از همه مهم‌تر مردم نیز پای‌کار باشند و انصافاً دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیش‌قدم بوده است.

یدالله کسایی بیان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بحث آسیب‌های اجتماعی نیازمند ورود دانشگاه با پتانسیل علمی و پژوهشی هستیم و هرچقدر آسیب‌های اجتماعی کمتر شود به همان میزان رفاه اجتماعی و فردی بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه باعث بسط و گسترش همکاری‌های علمی ، پژوهشی ، آموزشی و... بین سیستم قضایی استان و دانشگاه می‌شود و قطعاً در حل مشکلات و معضلات اجتماعی استان تأثیرگذار است.

معاون پژوهشی واحد ایلام نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام تنها مرکز آموزش عالی استان است که در رشته‌های جامعه‌شناسی ، روانشناسی و حقوق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

کد خبر: 913735

وب گردی

وب گردی