افتخاری: سطح مسابقات دربندسر بسیار بالا بود/ فقط چین و ژاپن به ایران نیامدند/ سال 96 هم خوب بود، هم بد

رئیس فدراسیون اسکی گفت: در سال 96 شاهد برگزاری مسابقات آسیایی در پیست دربندسر بودیم که در سطح بسیار خوبی برگزار شد و 12 مدال برای ایران به دست آمد.

عبدی افتخاری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد عملکرد اسکی در سال 1396 اظهار داشت: سال 96 هم سال خوبی برای ما بود و هم سال بدی به شمار می رفت. سال بدی بود چون بارش برف چندانی نداشتیم و در استان ها با چالش های زیادی روبرو شدیم. ورزشکاران ما کمتر موفق به انجام تمرینات شدند. سال خوبی هم محسوب می شد چون المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی را داشتیم ورزشکاران ما با تمرینات زیاد و برگزاری اردوهای خوب در ترکیه و ارمنستان در این دوره از مسابقات شرکت کردند و نتایج قابل قبولی نیز در المپیک زمستانی به دست آمد. در مجموع از ورزشکاران اعزامی به این دوره از رقابت ها رضایت داریم.

وی در خصوص انتقادها به هزینه چند صدمیلیونی اسکی ایران برای برگزاری مسابقاتی با سطح پایین گفت: ما در سال 96 شاهد برگزاری مسابقات آسیایی در پیست دربندسر بودیم که در سطح بسیار خوبی برگزار شد و 12 مدال برای ایران به دست آمد. نتایج خیلی درخشان و ارزنده ای در مجموع گرفتیم. تیم های آسیایی بسیار خوبی شرکت کردند و سطح مسابقات بسیار بالا بود و تنها دو کشور چین و ژاپن در رقابت ها حضور نداشتند.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت 97 برنامه های تمرینی و استعدادیابی داریم و هدف ما المپیک 2026 است. از هم اکنون روی بچه های 9 تا 12 سال، کار استعدادیابی را انجام می دهیم.

604

کد خبر: 913739

وب گردی

وب گردی