50 هزار شغل برای زندانیان  داخل زندان ها  ایجاد کرده ایم/ برای زندانیان آزاد شده مسئولیتی نداریم

رئیس بنیاد تعاون زندان های کل کشور درباره اشتغال زندانیان در دوران محکومیت گفت :بنیاد تعاون زندان ها یک نهاد غیر دولتی است که بدون استفاده از بودجه دولتی یا کمک های مردمی به صورت خودگردان ؛ اشتغال زندانیان را در سراسر کشور عهده دار است.

رحیم مطهر نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اشتغال زندانیان در دوران محکومیت گفت: دو کار مهم و بزرگ در این بنیاد انجام می شود ؛ حرفه آموزی که به کمک 3 دستگاه ، بنیاد تعاون ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان زندان ها اجرا شده که خروجی این 3 دستگاه ،حدود صدهزار آموزش در 200 رشته فنی و حرفه ای است.بنیاد تعاون زندان ها یک نهاد غیر دولتی است که بدون استفاده از بودجه دولتی یا کمک های مردمی به صورت خودگردان در مدت 65 سال گذشته بر اساس ، اساسنامه مسئولیت حرفه آموزی ؛ اشتغال زندانیان را در سراسر کشور عهده دار است.

رئیس بنیاد تعاون زندان های کل کشور ادامه داد : در واقع فعالیت 3 دستگاه باعث ایجاد مهارت در بین زندانیان شده و بعد از آزادی در حرفه ای که مهارت دارند فعالیت می کنند ، که البته در این 6 سال گذشته این حرکت در راستا بهتری قرار گرفته و پر رونق بوده است.



وی گفت : کار مهم بنیاد ایجاد شغل برای زندانیان در دوره محکومیت است ، در واقع در بنیاد ، آموزش مهارت به زندانیان با ایجا شغل همراه است. از سال 91 تا به امروز که مدیریت این بنیاد را پذیرفته ام به طور میانگین 50 هزار اشتغال را ایجاد کرده ایم. قبل از سال 91 شغل های موجود تولید ثروت نمی کرد و در این 6 سال سعی ما براین بوده شغل های ایجاد شده در راستای تولید کالاهایی که دارای ارزش افزوده و سود اقتصادی باشد.



مطهر نژاد گفت : در حال حاضر زندانیان در 800 نقطه داخل، پیرامون و خارج از زندان ها دارای شغل و درآمد هستند ، که این اشتغال امروز به ایجاد 1500 نوع کالا منجر شده است.کالاهای تهیه شده توسط زندانیان در 14 گروه تقسیم می شود ، مانند صنایع پوشاک ،صنایع فلز ، صنایع چوبی ، قطعه سازی ،قطعات خودرو ،صنایع دستی ، صنایع غذایی ، تولید گل و گیاه و غیره تولید می شود.

رئیس بنیاد تعاون زندان های کل کشور یادآور شد: در واقع 14 گروه در 800 واحد تولیدی کوچک ، متوسط وبزرگ 1500 کالا را تولید می شود و شغل مورد علاقه زندانیان که بیشترین استقبال را داشته است ،صعنت پوشاک است.



وی در پایان گفت: بنیاد درباره اشتغال زندانیان در زندان ها مسئولیت دارد و بیرون از زندان مسئولیتی مانند پرداخت وام یا ایجاد شغل ندارد لذا قوه قضائیه با کمک های دولت در این راستا فعالیت خوبی دارد.


خبرنگار:حسین طالبی

706

کد خبر: 913773

وب گردی

وب گردی