امنیت امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون تلاش و جانفشانی شهدای مدافع حرم است

در آیینی و با حضور آیت الله عبدالاحد احمدی خوئی از اساتید حوزه علمیه قم ، حجت الاسلام و المسلمین مهدی همتی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام ، دکتر محمد میرزایی حیدری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ، جمعی از اساتید ، کارکنان و دانشجویان واحد ایلام یادواره شهدای مدافع حرم برگزار و در حاشیه این مراسم از روح الله کریمی کارمند بسیجی مدافع حرم واحد ایلام نیز تجلیل شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت : مقام «شهید» و «شهادت» در فرهنگ اسلامی، منحصر به کسانی که در میدان جهاد کشته می شوند، نیست؛ هر چند آنان از روشن ترین مصادیق برای این دو واژه هستند.

دکتر محمد میرزایی حیدری بیان کرد: پیروی از هوا و هوس و بد حجابی ودین گریزی امر تازه ای نیست بلکه همه انبیا و اولیای خداوند با آن مواجه بوده اند ولی آنها همه توان و همت خود را برای رفع گناه و هدایت گمراهان و منحرفان به کار می گرفتند و این خود از موارد و مصادیق جهاد در راه خدا است.

وی بیان کرد: در روایات و اخبار آمده است اگر کسى در حالى که داراى محبّت اهل بیت(علیهم السلام) باشد، بمیرد شهید از دنیا رفته است، و نیز آمرزیده مى‏شود و با ایمان کامل از دنیا مى‏رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد : مدافعین حرم افراد با بصیرتی هستند که با آگاهی و شناخت در این راه وارد شده اند و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون تلاش و جانفشانی این عزیزان است و شهدای حرم مدافعان راستین اسلام هستند که باید همیشه و در همه حال یاد و خاطره آنها زنده نگاه داشته شود.

وی گفت: دانشجویان و جامعه دانشگاهی باید بیش از پیش در مسیر تبیین و شناخت راه و روش شهدای مدافع حرم تلاش کنند.

کد خبر: 913784

وب گردی

وب گردی