توضیحات وزیر کشاورزی در جلسه امروز ناقص ماند/ ادامه بحث استیضاح به یکشنبه موکول شد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی به سوالات نمایندگان پاسخگو بود اما فرصت برای بحث درخصوص تمامی آیتم ها وجود نداشت، بنابراین ادامه بحث به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

جلال محمودزاده، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی اعلام نارضایتی و ایراداتی را نسبت به عملکرد وزارتخانه متبوعش وارد کردند، همچنین اقداماتی را نسبت به این استیضاح این وزیر در دستور کار قرار داده اند.

به گفته محمودزاده، از نظر من عملکرد وزیر تاکنون خوب بوده اما دیگر نمایندگان نظری متفاوت دارند.

او در ادامه به عواملی که باعث نارضاتی نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر شده است، اشاره و بیان کرد: عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات داخلی و کشاورزی، عدم اجرای علوفه کشت، عدم توازن در بودجه متناسب با خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی، عدم کنترل قیمت شکر، عدم سرمایه گذاری زیرساختی و تولید ماشین آلات مدرن کشاورزی، استفاده از بازنشستگان در بدنه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی و واردات محصولات تراریخته از جمله عواملی هستند که منجر به نارضایتی نمایندگان مجلس و اعلام وصول استیضاح وزیر شد.

محمودزاده گفت: امروز صبح جلسه ای را در کمیسیون کشاورزی داشتیم، چند نفر از استیضاح کنندگان و نیز وزیر کشاورزی در جلسه حضور پیدا کردند، وزیر به تعدادی از سوالات نمایندگان پاسخگو بود اما فرصت برای بحث درخصوص تمامی آیتم های مورد بحث در وزارت جهاد کشاورزی وجود نداشت تا بتوان مشکلات را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد؛ بنابراین ادامه بحث ها و نیز برگزاری جلسات به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دغدغه بیشتر نمایندگان نسبت به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی بحث تنظیم بازار و واردات محصولات است، افزود: در این زمینه وزیر در جلسه امروز توضیحاتی را ارائه داد و به نظر صحبت های مطرح شده از سوی قانع کننده بود اما با توجه به اینکه نظر نهایی در زمینه توضیحات وزیر از سوی وزیر ارائه می شود باید منتظر نظر استیضاح کنندگان بود.

او گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر این بحث درکمیسیون کشاورزی قطعی نشده و هنوز نظر کمیسیون اعلام نشده است، نمی توان گفت که کمیسیون کشاورزی نظر استیضاح کنندگان را می پذیرد یا خیر.

401

کد خبر: 913795

وب گردی

وب گردی