بازار عتیقه‌فروشان یزد سوژه مستند شد

احمد صراف یزد در حال ساخت مستندی با عنوان «همه‌چیز برای فروش» با موضوع بازار عتیقه‌فروشان یزد است.

به گزارش ایسکانیوز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، احمد صراف یزد، مستندساز با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد گفت: شهر یزد با توجه به بافت تاریخی‌اش یک موزه و گنجینه محسوب می‌شود؛ ما قصد داریم در مستندی 30 دقیقه‌ای علاوه بر ارائه‌ی روایتی از بازار عتیقه‌فروشان، نگاهی به موزه‌داران شخصی هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: «همه‌چیز برای فروش» براساس روایت اول شخص جلو می‌رود. این مستند پیشینه‌ای از شهر یزد ارائه می‌دهد و این که چه اتفاقاتی در حوزه‌ی عتیقه رخ داده است. البته ما نگاهی چالشی هم به موضوع داریم تا برای مخاطب جذاب باشد.

صراف یزد پیرامون مراحل تولید این مستند توضیح داد: هفت ماه برای جمع‌آوری اطلاعات و پژوهش زمان گذاشتیم. در نهایت این تحقیقات تبدیل به طرحی پنج صفحه‌ای شد که در شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به تصویب رسید. تاکنون دو مرحله از فیلمبرداری این مستند توسط حسن نقاشی انجام شده و دو مرحله دیگر باقی مانده که در حال انجام است. به زودی مونتاژ فیلم را هم شروع می‌کنیم.

به گفته این مستندساز راضی کردن برخی از عتیقه‌فروشان برای قرار گرفتن مقابل دوربین امری دشوار است، به همین دلیل فیلمبرداری این مستند در چهار مرحله انجام می‌شود.

براساس این خبر، عوامل تولید مستند «همه‌چیز برای فروش» عبارتند از: نویسنده، تدوینگر و کارگردان: احمد صراف یزد، فیلمبردار: حسن نقاشی، صدابردار: محسن عسگری‌زاده، دستیار تصویر: حسین صباغ، کارشناس و تولید: مهندس حسین صالحی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

502

کد خبر: 913837

وب گردی

وب گردی