لزوم حضور فعال شرکت ملی گاز ایران در عرصه جهانی

وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در جمع مدیران شرکت ملی گاز گفت: معتقدم که خطوط انتقال گاز باید به همه کشورهای همسایه ایران متصل شود و شرکت ملی گاز ایران به مرحله‌ جهانی شدن برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، محمدرضا نعمت‌زاده، با حضور در یازدهمین نشست مدیریت در آئینه تجربه که در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز برگزار شد، در جمع مدیران این شرکت گفت: ایران دارای نخستین ذخایر گازی جهان است و شرکت ملی گاز با مجموعه‌ای ۴۰ هزار نفری که هرکدام دارای قابلیت‌های فراوانی هستند و مسئولیت خطیری در فرآورش و توزیع این نعمت الهی دارند، باید در صحنه بین‌المللی حضوری پررنگ‌تر و فعال‌تر داشته باشد.

او افزود: در وجود یکایک انسان‌ها قابلیت‌های بسیاری وجود دارد که با شکوفا کردن این قابلیت‌ها، می‌توان جهان را متحول کرد. ۹۵ درصد از دلایل موفق نشدن مدیران این است که نخواستیم به آن نتیجه‌ای که جزو اهداف از پیش طراحی شده بود، برسیم. به‌عنوان مثال اگر ما می‌خواهیم شرکتی در تراز جهانی داشته باشم، باید بدانیم که می‌توانیم، زیرا افراد مستعد و توانمند زیادی داریم که می‌توانند در رسیدن به این مهم، ما را یاری کنند.

نعمت‌زاده افزود: ۹۷ درصد کارکنان ما کارآمد هستند و باید از آن‌ها کار و تلاش هدفمند مطالبه کرد. ما اگر از مجموعه‌ای که در آن مسئولیتی داریم کار دقیق بخواهیم، بدون شک مجموعه آن کار را انجام می‌دهد. پس ما باید بتوانیم از ظرفیت‌هایی که هرکدام از کارکنان دارند، به‌خوبی استفاده کنیم.

او با بیان این که برای یک مدیر، کسب تجربه و آموزش برای رسیدن به موفقیت بسیار حائز اهمیت است، گفت: یک مدیر برای رسیدن به موفقیت باید عاشق یادگیری باشد و از آن لذت ببرد و در هر جایگاهی که هست باید از تجربه دیگران برای پیشرفت در کار و زندگی استفاده کند.

مشاور امور صنعتی وزیر نفت، صداقت، وظیفه‌شناسی و تعهد را از ویژگی‌های مهم یک مدیر برشمرد و اظهار کرد: یک مدیر باید احساس وظیفه کند، باید تشخیص دهد که چه چیزی باعث پیشرفت کشور می‌شود، مدیر باید از قوانین و مقرراتی که مربوط به حوزه کاری‌اش می‌شود آگاهی کامل داشته باشد تا در ادامه راه به مشکل بر نخورد.

402

کد خبر: 913866

وب گردی

وب گردی