دلایل آغاز پروژه" ایران هراسی" از سوی استکبار جهانی چیست؟

یک کارشناس مسائل خاورمیانه دلایل آغاز پروژه ایران هراسی از سوی غرب را پیشرفت های علمی، تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ در خاورمیانه و شکست داعش در عراق و سوریه دانست.

جعفرقناد باشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره کلید زدن پروژه "ایران هراسی" در منطقه توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در اجلاس اخیر"ایپک" گفت: پروژه ایران هراسی مدت هاست که کلید خورده است و از زمانی که ما توانستیم در مقابل با رژیم استبدادی شاه الگوی موفقی به نام انقلاب اسلامی را به کشورهای مسلمان معرفی کنیم این پروژه آغاز شد.

وی افزود: این الگوی معرفی شده از سوی ایران در جهان اسلام بسیار جذاب است؛ طبیعی است دنیای غرب که پایگاه های خود را در کشورهای نفت خیز عربی بنا کرده، برای جلوگیری از ترویج الگوی انقلاب اسلامی که می تواند حتی جنبه جهانی پیدا کند و بر روی گروه های آزادی خواه جهان تاثیر مثبت بگذارد، موضوع ایران هراسی را راه بیندازد.

قنادباشی ادامه داد: در حال حاضر پروژه ایران هراسی ابعاد جدیدتری نسبت به قبل پیدا کرده است؛ به ویژه آن که جمهوری اسلامی ایران در صحنه ها و زمینه های مختلف موفقیت های بسیار زیادی را کسب کرده است.

وی پیشرفت های جمهوری اسلامی در زمینه های علمی و پژوهشی را یکی از دلایل موضوع ایران هراسی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر جزء 10 کشوری است که از توانایی پرتاب ماهواره برخوردار است همچنین جزء 10 کشوری است که در زمینه پزشکی و سلول های بنیادی به پیشرفت های فراوانی دست یافته است.

این کارشناس اضافه کرد: دلیل دیگری که استکبار جهانی اقدام به آغاز پروژه ایران هراسی کرده است و بنیامین نتانیاهو در اجلاس " ایپک" نیز به آن اشاره کرد این است که آن ها دارند می بینند که ایران در حال تبدیل شدن به قدرتی بزرگ در سطح منطقه است لذا ایران در شرایط فعلی محور کشورهای مقاومت اسلامی در خاورمیانه است.

قناد باشی با بیان این که یکی دیگر از دلایل آغاز پروژه ایران هراسی شکست "داعش" توسط جمهوری اسلامی ایران است گفت: در گذشته استکبار جهانی ایران را به عنوان کشوری تروریست قلمداد می کرد؛ اما امروز این موضوع دیگر خریداری در جهان ندارد زیرا مردم جهان فهمیده اند که کدام کشورها طرفدار تروریست و به وجود آورنده آن هستند.

وی اذعان داشت: علاوه بر این آمریکا و اسرائیل امروز در انفعال قرار دارند، شرایط جهانی نیز بر علیه آن ها است. در واقع امروز پروژه ایران هراسی به سمت شکست در حال حرکت است.

302

کد خبر: 913911

وب گردی

وب گردی