بهره گیری بیشتر از ظرفیت های دانشجویان در برنامه های فرهنگی دانشگاه ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه "فضای دانشگاه ها را برای فعالیت های فرهنگی باز کنیم"، استفاده بیشتر از ظرفیت های جامعه دانشجویی برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی روز چهارشنبه در نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای کشور اظهار داشت: از آنجا که معیار فعالیت فرهنگی در دانشگاههای کشور، تطابق با آرمانهای انقلاب اسلامی و دیدگاههای مقام معظم رهبری است، بسیار ارزشمند و با اهمیت است و حمایت ویژه ای می طلبد.

وی تصریح کرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاهها حساس، ظریف و سنگین است و علاوه بر بخش سیاستگذاری، در بخش اجرا و هماهنگی نیز بسیار دشوار است زیرا با سلایق فرهنگی متفاوت و بخش های اجرایی گوناگونی مرتبط است.

وزیر علوم اظهار داشت: هماهنگی معاونت های فرهنگی دانشگاهها با دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی می تواند به توفیق بیشتر برنامه های فرهنگی کمک کند.

دکتر غلامی با اشاره به تصویب برنامه های راهبردی ۵ ساله در دانشگاهها گفت: حتماً این برنامه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند و هر یکی دوسال باید با توجه به شرایط، برنامه های فرهنگی مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد.

وزیر علوم در خصوص موضوع تلفیق معاونت های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاهها گفت: بر اساس طرحی که در مرحله تدوین است معاونت فرهنگی دانشگاهها ساختار مستقلی دارد و وظایف معاونت دانشجویی به دفتر نمایندگی سازمان امور دانشجویان واگذار می شود.

وی تاکید کرد: تعامل با دستگاههای اجرایی و استانداری ها می تواند به توفیق بیشتر برنامه های دانشگاهها و از جمله بخش معاونت فرهنگی کمک کند.

دکتر حسین سیمایی صراف، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح آیین نامه های معاونت فرهنگی آماده همکاری با این معاونت هستیم.

وی با تاکید بر بازنگری و اصلاح بسیاری از آیین نامه های موجود گفت: باید در اصلاح آیین نامه های موجود به تطابق آنها با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور توجه شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به ضرورت مشاوره با مدیران و کارشناسان حقوقی دانشگاهها گفت: هر معاونت و اداره کلی که درصدد تعیین آیین نامه و ضوابط قانونی است باید در قوانین بالادستی اجازه تدوین آیین نامه را داشته باشد.

203

کد خبر: 913943

وب گردی

وب گردی