استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، جست وجوی کشف اجساد سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، وقوع زلزله کهنوج در کرمان، ابلاغ بخشنامه محیط زیستى وزیر کشور به استانداران، خواهرخواندگی اصفهان با موستار بوسنی و آسفالت هگمتانه بدون هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

توقف عملیات جست وجوی کشف اجساد سانحه سقوط هواپیما

عزیز فیلی در رابطه با آخرین اطلاعات از کشف اجساد سقوط هواپیما در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به دلیل شرایط نامساعد هوا و وجود وزش باد بالگردها نتوانسته اند به ارتفاعات راه یابند و در نتیجه عملیات جست وجو امروز متوقف شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: هنوز هیچ اخباری در رابطه با اطلاعات داخل جعبه سیاه در دست نیست.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: " http://l1l.ir/4qyz"

وقوع زلزله 5.4 ریشتری در حوالی کهنوج استان کرمان

زمین لرزه ای، به بزرگی 5.4 دهم ریشتر ساعت 18 و 16 دقیقه و 12 ثانیه امروز شانزدهم اسفندماه استان کرمان - حوالی کهنوج را لرزاند.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyo

ابلاغ بخشنامه محیط زیستى وزیر کشور به استانداران

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از ارسال بخشنامه رحمانی فضلی وزیر کشور به تمامی استانداران به مناسبت هفته منابع طبیعی و پیرو توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهوری نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی خبر داد.

وی در ادامه افزود: بر اساس این بخشنامه استانداران مکلف شدند مانع از هرگونه تعرض به فضای سبز و جنگلها و مراتع در هر سطحی شوند.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qe9

خواهرخواندگی اصفهان با موستار بوسنی

علیرضا نصراصفهانی در رابطه با چگونگی خواهرخواندگی شهرها با یکدیگر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: به منظور عقد خواهرخواندگی یکسری تناسبات فرهنگی میان دو شهر مد نظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با عقد خواهرخواندگی میان شهرها مقداری ارتباطات بیش از گذشته شکل خواهد گرفت و ماموریتی که خواهرخواندگی دارد مقداری به سمت ارتباط، تعامل و مباحث فی مابین شهرها خواهد رفت.

نائب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به این که 14 شهر در جهان با یکدیگر خواهرخوانده هستند، تصریح کرد: شهرهای خواهرخوانده با یکدیگر وجوه اشتراکی دارند و یکسری کارهای نمادین در این شهرها انجام خواهد شد.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4q5u

500 واحد تا تیرماه به مردم کوهبنان داده می شود

سالاری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز که آیا مردم در سال جدید در خانه هایشان زندگی خواهند کرد، گفت: خیر، ساخت خانه زمان بر است.

وی ادامه داد: دوستان و همکاران به رئیس جمهور تعهد داده اند تا پایان تیرماه 500 واحد آماده و تحویل مردم داده خواهد شد و تا زمان موعود این 500 واحد آماده خواهد شد.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: بخشی از انجام این فعالیت ها نیاز به همکاری مردم دارد، اگر مردم برای انعقاد قرارداد همکاری و اقدام کنند خیلی زودتر کارشان راه می افتد.

سالاری گفت: در حال حاضر یک واحد مسکونی حدود سه روز پیش با حضور آقای استاندار اتمام شده است.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qeb

استاندار خوزستان: مشکل گروه ملی فولاد باید به صورت پایدار حل شود

غلامرضا شریعتی درباره وضعیت گروه ملی فولاد ایران اظهار کرد: روزهای گذشته با هیئت مدیره بانک ملی جلسه داشتیم و مقرر شد فرآیند خرید مواد اولیه شرکت تسهیل شود و همچنین تسهیلاتی جهت فعالسازی خطوط تولید غیرفعال در اختیار آن قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان افزود: کارکنان این شرکت باید همکاری داشته باشند تا چرخ شرکت به حرکت در بیاید. ما به دنبال نوسازی و فعال سازی شرکت هستیم که فعالیت آن مستمر و پایدار باشد.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyu

آسفالت هگمتانه بدون هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی

اسماعیل رحمانی باستان شناس گفت: قرار بر این بود تا براساس مسیر راه بازاریان و آهن فروشانی که از هگمتانه عبور می کنند مسیری تعریف شود اما با اعتصابات و فشارهای پی در پی بازاریان در نتیجه شورای تامین یک جلسه فوری برگزار و تصمیم به آسفالت هگمتانه می گیرد.

کارشناس باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان در پاسخ به این سوال که برای اجرای این طرح با میراث فرهنگی هماهنگی صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: هیچ گونه هماهنگی با میراث فرهنگی انجام نگرفته؛ این تصمیم را به طور کل شورای تامین گرفته است.

وی ادامه داد: قاعدتا از طریق سازمان میراث فرهنگی پیگیر این موضوع هستیم.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qk9

بودجه «دوست داشتنی» شهرداری‌ها

بودجه شهرداری های مراکز استان ها در برخی از شهرها توسط شورای شهر تصویب شده که با توجه به آمار و ارقامی که اعلام شده شهرداری تهران با 17 هزار و 430 میلیارد تومان بالاترین و بجنورد با 150 میلیارد تومان پایین ترین بودجه را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyx

اختصاص مکانی ویژه برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در مشهد

فرماندار مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: درصددیم تا با همکاری شهرداری یکسری زمین های بازی که خطری نداشته باشند به افرادی که قصد برگزاری آیین سنتی مراسم چهارشنبه سوری را دارند اختصاص دهیم تا این آیین سنتی با دوری از هر گونه خطر احتمالی برگزار شود.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyy

استاندار کرمان: استانداران باید به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند

مهندس رزم حسینی در پانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان که با حضور دکتر فرهاد رهبر برگزار شد، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: در دولت یازدهم الگویی تحت عنوان اقتصاد مردمی را آغاز کردیم، امروز بعد از چهار سال از اجرای الگوی فوق در قلعه‌گنج و جنوب استان شاخص درصد بی‌کاری از 27 درصد به 7.4 درصد رسیده است و 25 هزار نفر از مردم این منطقه در صندوق روستا از محل واریز یارانه‌­های خود عضو هستند. سبک اداری 10 ساله دولت ایران با این الگو شکسته شده است.

مسمومیت دانش‌آموزان در بخش معمولان از استان لرستان

هفت دانش‌آموز دبستان ابتدایی شهید باقرنژاد روستای سرنجه از توابع بخش معمولان بر اثر خوردن مواد خوراکی مسموم شده‌اند. این دانش‌آموزان با کمک نیروهای اورژانس به درمانگاه مرکز بهداشت افرینه منتقل شدند.

عبدالرضا شهبازی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این خصوص گفت: 6 نفر از دانش‌آموزان مسموم شده بعد از معاینه مرخص شدند و یک نفر به بیمارستان امام خمینی پلدختر منتقل شد که پزشک معالج علت ناراحتی وی را آپاندیسیت تشخیص داد.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyq

ساخت تونل بهشت برای اولین بار در کشور

مسعود نصرتی گفت: می‌طلبد که نیروهای زیادی به امورات موضوعی و با اهمیت در شهرداری بپردازند.

وی با بیان اینکه باید برند سازی ویژه‌ای با موضوع خاص برای رشت تعریف شود، افزود: این برند سازی می‌تواند به صورت کوتاه مدت و بدون هزینه در بحث خوراک شناسی اتفاق بیفتد.

شهردار رشت ادامه داد: در این مورد، سرمایه گذار پیشنهاد ساخت تونل بهشت به طول ۴ کیلومتر داده است و بوستان ملت بهترین مکان برای اجرای چنین پروژه ای است.

نصرتی اضافه کرد: تونل بهشت در کشور وجود ندارد و ساخت آن برای نخستین بار در کشور و در رشت انجام می‌شود.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qyr

کشف پیکر سومین صیاد مفقود شده جویباری

پیکر سومین صیاد مفقود شده جویباری پس از گذشت ۱۶ روز صبح چهارشنبه در ساحل لاریم جویبار کشف شد.

سه صیاد جویبار ۱۶ روز قبل گرفتار امواج دریا شدند و پیکر دو نفر آنان هفته قبل پیدا شده بود.

لینک این خبر را در ادامه ببینید: http://l1l.ir/4qys

901/900

کد خبر: 913960

وب گردی

وب گردی