شهرداری اردبیل به دنبال افتتاح مرکز مطالعات پژوهش شهری است

شهردار اردبیل گفت: همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل امری ضروری برای پژوهش محور شدن فعالیت‌های حوزه شهری است.

به گزارش ایسکانیوز، «حمید لطف اللهیان» در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: شهرداری به‌عنوان یک مرکزمدیریت شهری باید با توجه به نیازهای روز پژوهش محور شود و به‌منظور ارتقای منابع انسانی رویکردهای آن‌ها نیز باید بر پایه پژوهش برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این‌که باید همه اقداماتی که در استان صورت می‌گیرد بر پایه پژوهش وآخرین یافته‌های علمی باشد، اظهار کرد: از ضروریات است با انجام اقدامات پژوهشی انسان‌های توسعه یافته رشد و تربیت دهیم و نه فقط به دنبال توسعه شهر باشیم.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد معتبر و شناخته شده در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی است و با ظرفیت‌های خوبی که در آن وجود دارد می‌تواند با همکاری و حمایت شهرداری نقاط ضعف استان را شناسایی و بر طرف کند و نقاط قوت را تقویت و مرتفع کند.

لطف اللهیان پژوهش محور شدن عملیات شهرداری را از باورها و ضروریات در استان عنوان کرد و ادامه داد: جهت ارتباط رسمی با مراجع دانشگاهی، شهرداری استان به دنبال افتتاح مرکز مطالعات پژوهش شهری است تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پژوهشگران، محققان و اساتید استان استفاده و فعالیت‌ها گسترش یابد.

وی یادآور شد: شهرداری استان اردبیل آماده حمایت و همکاری با جهاددانشگاهی استان اردبیل برای اجرا و عملیاتی ساختن پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی است و چنانچه مجری و سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح وجود داشته باشد شهرداری آماده همکاری برای عملی کردن آن است.

در این دیدار رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خواستار همکاری و حمایت شهردار از فعالیت‌های این نهاد در امر پژوهش شد و افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با همه قوا و با تکیه بر بدنه اصل جهاد دانشگاهی آماده همکاری با شهرداری استان است.

«مهران اوچی اردبیلی» با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه مطالعات شهری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد آموزشی و پژوهشی ساختاری علمی و انقلابی است که در بطن دانشگاه در خدمت مردم و دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: طرحی با عنوان طراحی و مکان‌یابی «پارک بانوان و عفاف و حجاب» در این نهاد انجام شده که مکان مناسب برای آن شناسایی نشده تا عملیاتی شود و موجب شده تا روند اجرای آن کند شود، از همین‌رو این طرح همکاری شهرداری استان را می‌طلبد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: جهاد دانشگاهی بیشترین تعداد گروه‌های پژوهشی در زمینه مطالعات شهری در کشور دارد که با توجه به تفاهم‌نامه‌ها و ارتباطات موجود این نهاد انقلابی می‌توان از توانمندی‌های این گروه‌ها استفاده و خدمات ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله بافت‌های فرسوده و طراحی مبلمان شهری و ... به شهرداری استان ارائه کند.

کد خبر: 913966

وب گردی

وب گردی