برگزاری مراسم گلریزان ساخت"مدرسه بیمارستان" کودکان سرطانی

مراسم هم اندیشی و یاری برای ساخت اولین "مدرسه بیمارستان" مستقل(کودکان مبتلا به سرطان) با حضور خیرین، ورزشکاران، هنرمندان و چهره های علمی کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم هم اندیشی و یاری برای ساخت اولین "مدرسه بیمارستان" مستقل(کودکان مبتلا به سرطان) با حضور خیرین، ورزشکاران، هنرمندان و چهره های علمی کشور برگزار شد.

فاطمه عبدالعلی مدیر موسسه خیریه مهر آیین در این مراسم گفت: بیماری یکی از عواملی است که موجب وقفه در آموزش می شود و می تواند به عنوان بحرانی طبیعی، تبدیل به بحران های اجتماعی مانند بی سوادی شود. رفتن به مدرسه حق مسلم همه کودکان است و نباید اجازه دهیم که بیماری این حق را از کسی ضایع کند. کودکانی که در بیمارستان بستری هستند مدت های طولانی از حضور در مدارس و ادامه تحصیل باز می مانند، با تغییر مسئولیت های فردی و اجتماعی کودکان بستری، ممکن است آسیب های جنبی از خود بیماری هم سنگین تر باشد.

وی افزود: یکی از عوامل مهم کمنک به این کودکان در دوره درمان، شرکت دادن منظم آن ها در کلاس هایی مشابه با کلاس های مدرسه و جبران غیبت آن ها در طول دوران تحصیل و پیش گیری از محرومیت های آموزشی است.

عبدالعلی تصریح کرد: موسسه خیریه مهرآیین با هدف آموزش کودکان بیمار با تاسیس نخستین شعبه خود واقع در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر(ع) گام مهمی را در جهت توسعه عدالت آموزشی برداشته است و به فراخور توان خود درصدد تاسیس "مدرسه بیمارستان" خارج از فضای بیمارستان است که این طرح در هیچ کجای دنیا مشابهی ندارد.

وی گفت: با تاسیس" مدرسه بیمارستان " تلاش خواهیم کرد که با اجرای شیوه های نوین آموزشی، روح امید را در کودکان تقویت کنیم و رسالت ما در "مدرسه بسمارستان" توان بخشیدن به کودکان بیمار و خانواده این عزیزان از طریق مثبت اندیشی، افزایش امید و تسهیل راه بازگشت به زندگی است.

مدیر موسسه خیریه مهر آیین بیان داشت: موسسه آینده سازان توسعه مهر آیین؛ غیرانتفاعی، غیر سیاسی و مردم نهاد است و متناسب با منابع در دسترس، خود را ملزم به ارائه خدمات به دانش آموزان بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی حیطه عملیاتی خود می داند.

عبدالعلی در پایان از تلاش های عاشقانه معلمین این موسسه قدردانی کرد.

خیرین عزیز می توانند جهت کمک به ساخت این مدرسه بیمارستان کمک های خود را به شماره حساب 6362141198509409 واریز کنند.

704

کد خبر: 913971

وب گردی

وب گردی