آغاز عملیات بارگیریی اولین عرشه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی

عملیات انتقال عرشه ٢٢ طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی صبح امروز (١٧اسفندماه) از یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، عرشه اصلی SPD-22 نخستین سکوی دریایی این طرح است که با پیشرفت ٩٥/٥ درصدی، پس از عملیات بارگیری و مهاربندی ، برای نصب به موقعیت دریایی خود در مخزن مشترک پارس جنوبی هدایت می‌شود.

این سکو پس از بارگیری توسط جرثقیل 5000 تنی HL بر روی شناور FLB124 قرار خواهد گرفت و بعد از عملیات مهاربندی، راهی آبهای خلیج فارس می‌شود تا به همراه پل ارتباطی این سکو، در موقعیت فاز ٢٢ نصب شود.

با بهره‌برداری از نخستین سکوی دریایی طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی در سال ٩٦، روزانه ١٤میلیون مترمکعب گاز غنی از مخزن پارس جنوبی استخراج می‌شود که پس از انتقال به پالایشگاه این فاز و انجام عملیات شیرین‌سازی به شبکه سراسری گاز منتقل خواهد شد.
طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی داری ٤ سکو بوده که سه سکوی دیگر آن در نیمه اول سال ١٣٩٧ در موقعیت های مربوطه در آبهای خلیج فارس نصب خواهند شد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، طرح توسعه فاز های ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون متر مکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا و در حال اجرا است.

۴۰۲

کد خبر: 914016

وب گردی

وب گردی