دانشگاه آزاد از آموزش به سمت پژوهش محوری در حرکت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری دوره های پودمانی و کاربردی نیاز امروز کشور بوده و برای دانشگاه درآمدزا است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی که در واحد مشهد برگزار شد، با انتقاد از اینکه 98 درصد درآمد دانشگاه از شهریه تامین می شود، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور دارای توانمندی و ظرفیت های زیادی است که باید با برنامه ریزی درست به سمت بهبود و کسب درآمدهای غیر شهریه ای گام برداریم.

وی بر برنامه ریزی جدی واحدهای دانشگاهی درکسب درآمدهای غیر شهریه ای تاکید کرد و گفت: اکنون دانشگاه دارای ظرفیت عظیمی از تجهیزات و کارگاهها و آزمایشگاههای مختلف است که با برنامه ریزی به خوبی می تواند از ظرفیت ها استفاده کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال برگزاری دوره های کاربردی و پودمانی نیاز امروز جوانان کشور و بازار کار است و می تواند به درآمدزایی دانشگاه کمک کند.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به اینکه رشته های تحصیلی باید براساس نیاز جامعه در دانشگاه ها برنامه ریزی شود، اظهار داشت: تربیت نیروی متخصص و فرهیخته از اهداف مهم دانشگاه است که با کارآمدی مشکلات جامعه را رفع کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دیگر استراتژی آموزش برای آموزش تعطیل است، بر آموزش دانشجویان برای فعالیت کسب و کار تاکید کرد و گفت: دانشگاه از آموزش محوری به سمت پژوهش محوری در حرکت است بنابراین این مهم باید در بودجه لحاظ شود.

شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی ملک نژاد رئیس دانشگاه آزد اسلامی استان خراسان رضوی، دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، دکتر قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد رضا دارابی محبوب، حجت الاسلام دکتر مجید نصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر علی واعظ طبسی، دکتر محمد علی خلیل زاده و سایر اعضاء جهت بررسی و تصویب مصوبات پیشنهادی استان خراسان رضوی شامل بودجه سال 97، ساختار سازمانی و معرفی جدید کمیسیون دائمی هیات امناء در این واحد دانشگاهی تشکیل و موارد مورد بحث و نظر اعضاء قرار گرفت.

202

کد خبر: 914089

وب گردی

وب گردی