عصر شعر پایداری و مقاومت درنمایشگاه کتاب کردستان برگزار شد

نشست عصر شعر پایداری و مقاومت با حضور اسماعیل آذر و جمع زیادی از شاعران و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در حاشیه هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اسماعیل آذر در این محفل ادبی با بیان این‌که کتاب یک موجود است که هر چیزی نیکی را می‌توان در آن دید، اظهار کرد: کتاب‌های خوب بوی آسمان می‌دهند. در دنیای مدرن تمام گوش و ذهن انسان را از چیزی به نام پول شبیه‌سازی کرده‌اند و با نهادینه کردن فرهنگ مصرف در وجود انسان‌ها، این مسئله به مصیبتی برای تمام مردم تبدیل شده است.

شاعر مطرح کشور، کتاب را راه نجات از روزگار صنعتی دانست و افزود: کتاب معجزاتی با خود دارد که می‌تواند دنیای دیگری را پیش روی ما بگشاید و ما را از قفس دنیای امروز به سوی آسمان رهایی بخشد.

اسماعیل آذر با اشاره به شعر دفاع مقدس اذعان کرد: دفاع مقدس نگاهش به نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا و از خودگذشتگی یاران امام حسین (ع) بود و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با این نگاه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

آذر تقسیم‌بندی شعر انقلاب را به سه دوره پیش از جنگ، جنگ تحمیلی و بعد از جنگ رده‌بندی کرد و افزود: هر کدام از این رده‌های شعر ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

این شاعر و نویسنده مطرح کشور ادامه داد: شعر دوران جنگ شعر محرک و تحریک‌کننده بود و واژه‌های آن دلاورانه و برای جنگیدن و مبارزه استحکام فکری می‌داد. نوع واژگان بعد از جنگ نیز پیرامون بزرگی‌ها و کارهای بسیار درخشان شهدا و قهرمانان دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکدیگر عجین شده و گره‌خورده است، افزود: چیزی از انقلاب اسلامی نگذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و ادبیات دفاع عناصری را به همراه خود آورد و پس از این دوران، محتوای والایی نشأت گرفته از انقلاب دیده شد.

هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان فردا 18 اسفند به کار خود پایان می دهد.

500

کد خبر: 914093

وب گردی

وب گردی