اگر ایران ببر کاغذی است چرا از آن می‎ترسی/ شاه شاهان و رئیس روسای عرب کمی واقع گرا باش!

اگر ایران ببر کاغذی است چرا برای حمایت از خودمان به سوی دیگران میرویم؟ چه نوع مرغی هستیم ما؟! شاهزاده کمی تواضع داشته باش واقعگرا باش ای شاه شاهان و رئیس روسای عرب!

به گزارش ایسکانیوز، نبیه برجی تحلیلگر لبنانی در یادداشتی برای روزنامه الدیار نوشت: جوانی از قوم ما از مصر گفت: «ایران یک ببر کاغذی است»، شکی نیست ولیعهد سعودی یک پدیده در عربستان سعودی از زمان تاسیس آن محسوب می شود، وی سعی دارد تا هزینه‌های هنگفت مالی را کنترل کند، ساختار اداری و مالی عربستان را بازسازی کرده و فساد را متوقف کند و کشور را از فرهنگ محمد بن عبدالوهاب به فرهنگ لیدی گاگا برساند.


وی در ادامه این یادداشت نوشت: بن سلمان در تلاش برای جایگزینی تکنولوژی به جای ایدئولوژی است! و تلاش دارد میان تاسیسات هسته ای و شب های برادوی ارتباط برقرار کند! نباید این‌ مسائل را در نظر نگیریم، ما به تدریج در برابر یک عربستان جدید قرار گرفته ایم اما با یک دیکتاتوری کمدی و و در عین حال تهاجمی!

البرجی در ادامه این یادداشت با اشاره به اظهارات بن سلمان درباره توصیف ایران به ببر کاغذی نوشت:اگر ایران ببر کاغذی است، چرا ناوگان‌های دریایی در حمایت از شما صف کشیده اند؟ چرا نیم تریلیون دلار به شخصیتی مانند دونالد ترامپ که همه نشانه های یک دلقک را دارد دادی؟ آیا این واقعیت دارد که سه میلیارد دلار کمک به بودجه ارتش لبنان با درخواست نتانیاهو متوقف شده است؟ اگر ایران یک ببر کاغذی است چگونه توانسته آن‌گونه که خودتان می‌گویید بر چهار کشور عربی سیطره پیدا کند و امنیت ملی عربی را برهم اگر امنیت ملی عربی وجود داشته باشد، برهم بزند؟ اگر ایران ببر کاغذی است چرا برای حمایت از خودمان به سوی دیگران میرویم؟ چه نوع مرغی هستیم ما؟! شاهزاده کمی تواضع داشته باش واقعگرا باش ای شاه شاهان و رئیس روسای عرب!

کد خبر: 914189

وب گردی

وب گردی