حمایت از کسب و کارهای نوپا و کارآفرینی ها در رویداد ایده تا عمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه و کشور بتوانیم در زمینه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا به دانشجویان کمک کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داداندیش گفت: پیشنهاد و ایده همکاری مشترک دو واحد دانشگاهی تهران غرب و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که منجر به عقد تفاهم نامه شد توسط دکتر نفر، معاون علوم پزشکی صورت گرفت و ایشان اولین قدم را در این حوزه برداشتند. پس از عقد این قرارداد، در این زمینه، اولین حرکت دانشجویی (استارتاپ) برداشته شد و «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» برپا شد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم (استارتاپ) در سال گذشته برگزار شده است بیان داشت: سال گذشته این مراسم بومی شد و عنوان رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل برای آن در نظر گرفته شد.

وی به مراسم جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم طی سه روز برگزار می شود و از مربیان و دانشجویانی که در این مراسم ما را یاری کرده اند و همچنین داوران این رویداد تشکر می کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تاکید بر وجود دانشگاه های اثرگذار، ارزش آفرین و کار آفرین گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب دوره های مهارت آموزی به دانشجویان ارائه شد و این رویکرد مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. امیدواریم با حمایت مسئولان دانشگاه و کشور بتوانیم در زمینه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا به دانشجویان کمک نماییم.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اگر در این استارتاپ ها یک ایده هم موفق شود ممکن است به نتایج بی سابقه ای منجر شود،خطاب به حضار اعلام آمادگی کرد که در زمینه کسب و کارهای نوپا حمایت نمایند و در جهت رفع مسائل و مشکلات در این حیطه قدم بردارند.

دکتر وطن پور: در اقتصاد دانش بنیان، ذهن افراد ارزش است

دکتر وطن پور، مدیر کل دفترتوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» که دیروز بعد از ظهر در سالن بیمارستان فرهیختگان برگزار شد، بیان داشت: ایران در منطقه در حال حاضر از لحاظ science اول است ولی از لحاظ تبدیل مقالات به محصولات جایگاه شایسته ای ندارد و در بحث کارآفرینی باید تلاش نماییم.

وی دانشجویان ایرانی را در نقاط مختلف جهان موفق برشمرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم اشتغالزایی فرصت ها را از دست می دهیم.

مدیر کل دفترتوسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پیام مقام معظم رهبری در مورد «اقتصاد دانش بنیان» اشاره کرد وگفت: این اقتصاد، اقتصادی است که پیر نمی شود و از بین نمی رود و ارزش آن ها به آدم ها و ذهن آنهاست.

وی با اشاره به اینکه موسسه ای با عنوان نیماد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجود است بیان داشت: در این موسسه از فن آور حمایت می شود و به آنها گرنت داده می شود و به دانشگاه و موسسه که فن آور در آن حضور دارد کاری نداریم.

دکتر بختیار: تدوین و تعیین اولویت های پژوهشی بین رشته ای علوم پزشکی و غیرپزشکی

دکتر هنگامه بختیار، مدیرکل دفتر توسعه پژوهش و فناوری معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم از برگزاری کارگروه های به صورت منظم، متشکل ازاعضای هیات علمی شاخص از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و واحد تهران غرب خبر داد و گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه بین این واحدها در راستای ارتباط بین رشته های علوم پزشکی و علوم غیرپزشکی کارگروه هایی به منظور ایجاد رویکردها و تعیین اولویت های پژوهشی شکل گرفت.

وی افزود: نتایج این کارگروه ها به زودی در اختیار اعضای هیات علمی و دانشجویان قرار می گیرد و مسیری مشخص و روشن در حیطه سلامت و رشته های فنی- مهندسی ،علوم انسانی و ... تعیین می گردد.

وی همچنین بیان داشت: در مراسم «اولین رویداد آموزشی وتجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت» نیمی از دانشجویان از رشته های پزشکی و نیمی از دانشجویان از رشته های غیر پزشکی حضور دارند و در کنار یکدیگر به فعالیت می پردازند.

204

کد خبر: 914197

وب گردی

وب گردی