مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: زنان مرزنشین کشور همواره نماد ایستادگی، هویت و الگوی بی‌نظیر دختران جوان هستند.

به گزارش ایسکانیوز «شهلا تاجفر» در همایش«ژن و ژین» و تجلیل از بانوان نمونه بخش کوهسار سلماس که بمناسبت میلاد خانم فاطمه زهرا(س) وباحضور نماینده شهرستان سلماس و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس، مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی روستای چهریق بخش کوهسار این شهرستان برگزار شد،‌ با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در موفقیت‌ها و پیروزی‌های مختلف در طول تاریخ بشر، اظهار کرد: در طول تاریخ، بشر همواره پیروزی‌ها و موفقیت‌های گوناگون را مدیون ایستادگی‌های زنان مرز و بوم خود بوده است، امروز نیزنقش بانوان در حفظ و ثبات اقتدارو عزت ایران اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که جایگاه زنان از منظر دین و قرآن گواه بر ارزش و اهمیت آن‌هاست، گفت: در اسلام مادر یک فرشته مهربان است که با نگاه و محبت نوازش‌های خالصانه خود می‌تواند یک انسان خوشبخت، نیکوکار و با روح بلند را تحویل جامعه دهد.

تاجفر تصریح کرد: زنان مسلمان این مرز و بوم باید به خود افتخار کنند که در زنده نگه داشتن فرهنگ مبین اسلام و احیای سنن و آیین‌های بومی که متأثر از فرمایشات مقام معظم رهبری است از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف برای بانوان در زمینه توانمندسازی زنان این خطه سرسبز به‌ویژه در بحت توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار تلاش خواهیم کرد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی احقاق حقوق بانوان آذربایجان‌غربی را مهم‌ترین هدف اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری دانست و گفت: در زمینه مسائل و مشکلاتی که دختران این خطه بر اساس فرهنگ منطقه با آن مواجه هستند تدابیری اندیشیده و در راستای احقاق حقوق این عزیزان نیز گام‌های موثری خواهیم برداشت.

«عارف خدرلو» بخشدار بخش کوهسار سلماس نیز در این همایش ضمن تبریک روز زن و مادر به بانوان این مرزو بوم اظهار کرد: امروزه ارزش‌گذاری به جایگاه بانوان و بهره‌مندی از توان مدیریتی آنان در سمت‌های مختلف اجرایی از جمله هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان از اهداف اصلی دولت بشمار می‌رود.

خدرلو در ادامه به نقش بی‌بدیل بانوان در طول 8 سال دفاع مقدس هم‌چنین پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس زنان با فروختن طلاهایشان، فعالیت در حوزه درمانی و پزشکی هم‌چنین با فعالیت‌های مختلف در بخش پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل سهم ویژه و گسترده‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی رقم زدند.

بخشدار کوهسار سلماس با اشاره به قدم گذاشتن بانوان ایرانی و سلماسی در عرصه مدرسه‌سازی، تصریح کرد: از ایثار و بخشندگی بانوان خیر سلماسی می‌توان به ساخت نخستین مدرسه شبانه‌روزی در بخش کوهسار توسط خیر محترم سرکار خانم دکتر معصومه راستی اشاره کرد.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی زنان و دختران این منطقه به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و مطرح در جامعه سلماس، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مناطق کشور و نیز مناطق سلماس هم‌چنان شاهد بازداری دختران از تحصیل توسط خانواده‌های آنان هستیم که برطرف کردن این معضل نیازمند فرهنگسازی تحصیلات علمی در این بخش و توجه ویژه مسئولان امر به حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی در این بخش هستیم.

در این مراسم از مادران نمونه و زنان برتر و دارای رتبه‌های برتر علمی بخش کوهسار توسط مسئولان تجلیل به عمل آمد.

ایسنا

کد خبر: 914202

وب گردی

وب گردی