دستگیری کلاهبردار با شگرد اعطای وام

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا پایتخت : 

به گزارش ایسکانیوز، فرد کلاهبردار با راه اندازی کانال تلگرامی و نیز درج آگهی در سایت دیوار اقدام به تبلیغ جهت ثبت نام و پرداخت وام به مبلغ ۸۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد کرده بود.

ظرف کمتر از ۲۴ ساعت ادمین و محل شرکت شناسایی و متهم دستگیر شد.

با حضور ماموران مشخص شد مجوز ثبتی شرکت در زمینه دیگری است که در بازرسی اسناد واریزی از ۱۰۰ شهروند متقاضی وام کشف شد.

متهم بیان داشت: منابع مالی جهت پرداخت وام فراهم نشده و برای تامین نقدینگی لازم اقدام به دریافت وجه از شهروندان کرده است.

تحلیل خبر و آموزش به شهروندان:

رحبی، کارشناس فناوری اطلاعات

با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، وقوع جرائم متعدد در این خصوص با بهره گیری از متودها و تکنیک های فنی و بعضا از طریق سواستفاده سودجویان از ساده لوحی مخاطبان ، افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به دهه های قبل داشته است و سودجویی افراد را در این حوزه به یک تجارت غیرقانونی ( illegal business ) تعبیر می گردد.

علی رغم تاکید مکرر پلیس و سازمان های متولی در این خصوص مبنی بر هوشیاری مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی متاسفانه شاهد آن هستیم در مواردی شهروندان توجهی به بررسی اصالت معاملات و بسته های پیشنهادی در این فضا ندارند که نمونه آن همین موردی است که پلیس فتا نسبت به دستگیری کلاهبردار اقدام کرد که از ایراد خسارات مالی به شهروندان در یک اقدام به موقع پیشگیری کرد.

لازم است به با نزدیک شدن به ایام پایانی سال که خریدها افزایش می یابد که بخشی از آن در محیط های مجازی شکل می گیرد توجه بیشتری به آموزش های پلیس و سازمان های متولی داشته باشیم تا مجرمان سایبری را ناکام بگذاریم.

پایگاخ خبری پلیس پایتخت ۷۰۵

کد خبر: 914219

وب گردی

وب گردی