پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بالایی برای بخش صنعت دارد

وزیر نیرو گفت: پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید بدای مشارکت در طرح های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیشقدم شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان امروز (جمعه) در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهر سپیدان در استان فارس با توجه به اهمیت پساب از نباید از کلمه فاضلاب استفاده کرد، اظهار داشت: پساب در حال حاضر و در شرایط کم آبی یک منبع مهم تامین آب در کشور است.
او با بیان اینکه هم اکنون در دنیا فقط ۲۰ درصد پساب ها تصفیه می شود، ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما هم اکنون حدود ۴۸ درصد پساب ها تصفیه می شود ولی این طرح را باید برای ۶ میلیارد مترمکعب پسار تولیدی اجرا کرد.
اردکانیان ادامه داد: پساب تصفیه شده صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای بخش صنعت دارد و صنایع بزرگ باید بدای مشارکت در طرح های فاضلاب و تامین آب مورد نیاز خود پیشقدم شوند.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی در دنیا با پساب تصفیه شده آبیاری می شود، ادامه داد: می شود در استان های کم آب و خشک ایران برای تامین نیاز بخش صنعت و کشاورزی بر اجرای طرح های فاضلاب تاکید و سرعت بخشید.
وزیر نیرو از آبرسانی به ۹ روستای سپیدان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: متاسفانه سه حلقه چاه حفر شده به علت خشکسالی قابل استفاده نیست، اما با اجرای خط انتقال آب، نیازهای شرب این روستاها در سال آینده تامین می شود.

402

کد خبر: 914236

وب گردی

وب گردی