صادرات نفت ایران به کمترین میزان در دو سال گذشته رسید / کاهش 21 درصدی صادرات نفت ایران

آمارهای موجود نشان می‌دهد، صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه مارس به 1.94 میلیون بشکه در روز رسیده که کمترین میزان در دو سال گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اعلام کرد، با توجه به کاهش تقاضای نفت ایران در بازار آسیا صادرات نفت این کشور در ماه مارس به کمترین میزان در دو سال گذشته کاهش یابد.

به گفته این منبع آگاه واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران حدود 30 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: کشورهای جهان در ماه مارس به طور متوسط روزانه 1.94 میلیون بشکه نفت از ایران وارد خواهند کرد که نسبت به ماه گذشته 21 درصد کاهش خواهد داشت، صادرات نفت ایران در ماه مارس همچنین نسبت به ماه مارس گذشته 26 درصد کاهش خواهد داشت. این در حالی است که ایران به عنوان سومین تولید کننده و صادر کننده نفت اوپک در تلاش است، تا با پایین‌آوردن رسمی قیمت نفت خود و ارائه تخفیف در حمل محموله نفتی به هند در بازار آسیایی برای خود مشتری جذب کند. این کاهش صادرات نفت ایران می تواند به اوپک در پایین‌آوردن مازاد عرضه نفت موجود در بازار جهانی کمک کند.

امیر زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران ماه گذشته اعلام کرده بود، ایران قصد دارد در سایه لغو تحریم‌ها طی چهار سال آینده ظرفیت تولید نفت خود را با 700 هزار بشکه افزایش به 4.7 میلیون بشکه در روز برساند.

بنابه محاسبات انجام شده ایران در ماه مارس روزانه 1.12 میلیون بشکه نفت به بازارهای آسیایی صادر خواهد کرد که نسبت به ماه فوریه 30 درصد کاهش یافته و در پایین‌‌ترین سطح خود از نوامبر سال 2015 قرار خواهد داشت. ژاپن به عنوان چهارمین خریدار بزرگ نفت آسیا در ماه مارس هیچ نفتی از ایران وارد نخواهد کرد که در دو سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

منبع: فارس

402

کد خبر: 914263

وب گردی

وب گردی