دکتر ولایتی: به حشدالشعبی عراق افتخار می کنیم

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌ الملل گفت: بنای محور مقاومت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر وحدت و انسجام عراق است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام‌معظم رهبری در امور بین الملل، در مراسم "روزشهید عراقی" که در حسینیه امیرالمومنین(ع) برگزار شد اظهار داشت: کشور عراق مهم ترین کشور در جهان عرب به لحاظ طبیعی، فرهنگی و انسانی است؛ بغداد در تاریخ اسلام مرکز سیاسی جهان اسلام بود.

وی افزود: ایران و عراق مشترکات زیادی دارند؛ متاسفانه جنگی ۸ ساله توسط فردی خون خوار به نام صدام که مستشار آمریکا در منطقه بود به دو ملت تحمیل شد و باعث شد این دو کشور مسلمان روبروی هم بایستند.

ولایتی ادامه داد: به محض آن که شر صدام از کشور عراق کنده شد شاهد آن بودیم که مردم ایران به شکل میلیونی در مراسم اربعین به عراق سفر می کنند و همچنین مردم عراق برای زیارت و دیدن آشنایان و اقوام به ایران سفرهای زیادی را دارند‌؛ دو ملت هیچ سهمی در جنگ ۸ ساله نداشتند و صرفا توسط مستشاران آمریکایی به آن ها تحمیل شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که پرچم وحدت در جهان اسلام به دست مقام معظم رهبری است گفت: آمریکا هنوز دست از سر عراق برنداشته است؛ درباره آن چه که در عراق اتفاق افتاد و خداوند نخواست که این اتفاق رخ دهد بحث تجزیه کردستان عراق بود در اصل بنای آمریکا تجزیه کامل عراق است.

وی اضافه کرد: بنای مجموعه خط مقاومت به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر وحدت، استقامت و اتحاد در عراق است.

ولایتی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به علمای بزرگ عراق و شهید حکیم افتخار می کند تصریح کرد: گروه های مقاومت عراق مانند حشد الشعبی و مرجعیت عراق که در جریان درگیری با داعش فتوای جهاد را صادر کرد موجب افتخار ماست؛ خیزش مردم عراق با حمایت مقام معظم رهبری موجب شد که عراق بر داعش پیروز شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به مشترکات میان ایران و عراق خاطر نشان کرد: اشتراک میان حوزه های علمیه قم و نجف همواره زبان زد بوده است؛ وظیفه ایرانیان این است که هر زمان برادران عراقی نیاز به کمک داشتند به آن ها کمک برسانند.

وی اذعان داشت: امروز آمریکا به دنبال نفوذ در عراق است که البته موفق نخواهد شد؛ بسیج، سپاه و ارتش پشتیبان عراق هستند تا آسیب نبیند و همچنین این دو کشور نخواهند گذاشت آمریکا در سوریه و عراق نفوذ کند و در آن جا پایگاه نظامی احداث کند.

کد خبر: 914285

وب گردی

وب گردی