سواد مغزی دانش آموزان گسترش می یابد

جشنواره آگاهی از مغز با اهداف آشنایی دانش آموزان با مغز و اهمیت آن در زندگی انسان، زمینه سازی برای گسترش سواد مغزی دانش آموزان دوره ابتدایی و نیز توسعه علوم شناختی در آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان آمل در استان مازندران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هفته آگاهی از مغز یک برنامه جهانی است و امسال برای سومین سال متوالی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و با همکاری دیگر نهادها و مراکز علمی و تحقیقاتی از 4 تا 11 اسفندماه سال جاری در اقصی نقاط کشورمان برگزارشد.

آشنایی افراد جامعه با ساختار و عملکرد مغز و توانمند سازی آن و نیز ارایه راهکارها برای جلوگیری ازکاهش توانایی های مغز ازجمله اهداف برگزاری هفته آگاهی از مغز است که می تواند به پیشگیری ، تشخیص و درمان و معالجه بیماری ها ذهنی و مغزی کمک کند. هفته آگاهی از مغز همچنان با استقبال گسترده جامعه علمی ، آموزشی و تحقیقاتی روبرو است و اجرای برنامه های متنوع آموزشی و تخصصی در ارتباط با افزایش سطح آگاهی های افراد جامعه نسبت به حوزه علوم شناختی و مغز در استان های کشور ادامه دارد.

به مناسبت هفته آگاهی از مغز، مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز با شعار"سبک سالم زندگی برای مغز و نخاع" ، سه نشست آموزشی و تخصصی به منظور افزایش آگاهی های عمومی درقبال این دو ارگان حیاتی بدن ، برای دانش آموزان ، پرستاران و دبیران مدارس استان فارس برگزار کرد و متخصصان علوم مغز و اعصاب در باره ساختارهای مغز و کارکردهای آن و نیز استفاده از ابزارها و کاربرد فن آوری ها برای تحریک مغز و درمان بیماری ها مغزی و اعصاب به تشریح و انتقال داده های علمی پرداختند.

در این برنامه ها مهمترین چالش ها در زمینه سلامت مغز و نخاع، روش های اجرای سبک زندگی برای سلامت مغز و نخاع و همچنین بهره گیری از امکانات در زمینه پیشگیری و درمان بیماری های مرتبط با مغز و نخاع مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

علاوه براین، تبلیغات وسیعی نیز توسط شهرداری و سازمان قطار شهری شهر شیراز و نیز صدا و سیما برای افزایش آگاهی های افراد جامعه نسبت به مغز و توان مندی های آن انجام شد.

از سوی دیگر جشنواره آگاهی از مغز با اهداف آشنایی دانش آموزان با مغز و اهمیت آن در زندگی انسان، زمینه سازی برای گسترش سواد مغزی دانش آموزان دوره ابتدایی و نیز توسعه علوم شناختی در آموزش و پرورش در سطح مدارس شهرستان آمل در استان مازندران برگزار شد و نسبت به تهیه و تدوین شیوه نامه جشنواره آگاهی از مغز در مدارس، برگزاری نمایشگاه در سطح مدارس با محوریت آثار دانش آموزان و نیز توجیه اجرای این برنامه در جلسات مدیران مدارس ابتدایی و همچنین مدیران مدارس اقدام شد.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز همانند دو سال گذشته در امر افزایش آگاهی های اقشار مختلف مردم نسبت به مغز و کارکردهای آن به اطلاع رسانی و فعالیت پرداخت و همایشی با حضور اساتید و محققان و شرکت بیش از پانصد نفر از دانش آموزان و دانشجویان تحت عنوان "پیچیدگی های دنیای مغز"، "یادگیری برای درازمدت "و "انعطاف پذیری مغز " روز چهارشنبه شانزدهم ماه جاری در شهر مشهد برگزار می کند.

202

کد خبر: 914355

وب گردی

وب گردی