دیپلم افتخار جشن تصویر سال به عکاس ایسکانیوز رسید

عابد جلیل پوران در پانزدهمین جشن تصویر سال به عنوان عکاس برگزیده این دوره از جشنواره هنری دیپلم افتخار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، اختتامیه پانزدهمین جشن تصویر سال شب گذشته 18 اسفندماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم جوایز جشنواره در بخش های مختلف به برگزیدگان آن اهدا شد.

در بخش عکس های مستند اجتماعی از حسین قربانی مهرزاد و بهزاد علیپور تقدیر شد؛ دیپلم افتخار به ساجد حق شناس و عابد جلیل پوران تعلق گرفت و محمد صفرپور تندیس را از آن خود کرد.

سوپرایز در جشن تصویر سال 96 با یک خواستگاری

در این مراسم، زمانی که الناز قندفروش روی صحنه آمد تا جایزه خود در بخش عکس های موبایلی را دریافت کند، سروش جوادیان (عکاس) با اهدای حلقه نامزدی، از او خواستگاری کرد.

در ادامه، سیف الله صمدیان، دبیر تصویر سال از پدر و مادر این دو عکاس خواست روی صحنه بیایند تا مراسم خواستگاری رسمی و عکسی به یادگاری گرفته شود. امیرعلی جوادیان، عکاس پیشکسوت و پدر سروش جوادیان روی صحنه گفت: «اگر ازدواج را در همه جشنواره ها راه بیندازیم، به آینده جشنواره ها کمک خواهیم کرد.

در این مراسم همچنین از محمد گل جامجو (مجموعه دار عکس)، مرتضی نیکوبذل (عکاس) و آلفرد یعقوب زاده (عکاس) برای مجموعه عکس هایی که از آثار و مجموعه شان در بخش مالتی مدیای این رویداد به نمایش درآمده بود، تقدیر شد.

برگزیدگان جشن تصویر سال 96 معرفی شدند

اختتامیه تصویر سال همچنین با تقدیر از قصیده گلمکانی (فیلمساز و دختر هوشنگ گلمکانی) همراه بود.

صمدیان در این باره گفت:دختری که نامش «قصیده» است به یک «پدیده» تبدیل شده است. او به من می گفت آرزو به دلش مانده یکی از تندیس های تصویر سال را ببرد؛ به او گفتم اگر در یک سال سه فیلم کوتاه بسازی به تو تندیس می دهیم اما او در یک سال هشت فیلم کوتاه ساخت و در کشورهای مختلف برنده جایزه شد.

در این مراسم برگزیدگان بخش عکس ایران ما فاطمه پیشخوان، احسان جزینی، فرناز دمنابی، سهیل زندآذر، امین فائزی، امیرحسین کمالی، محمدجواد مکتبی؛ برگزیدگان بخش عکس ایران ساخت مژگان جعفری، ابوالفضل نسایی، حامد صادقی، پژمان رضایی، ارسلان امانتی، احسان جزینی، افشین میرزایی؛ برگزیدگان بخش عکاسی از مناطق محروم مجید حامدحق دوست، محمد صفرپور، مهدی قاسمی، محمد مهیمنی، ابوطالب ندری؛ بخش ویژه عکس های موبایلی مجید سعیدی، محمدحسین صفایی، ابوالفضل نسایی، بابک کنعانی، کیانوش محبیان، محمد محسنی فر، الناز قندفروش معرفی شدند.

در بخش جایزه عکاس سال وحید ابد محمدحسین ولایتی برنده تندیس تصویر سال و لوح افتخار و جایزه 30 میلیون ریالی شد.

همچنین در بخش گرافیک (پوستر) جوانان زیر 25 سال از مریم عباسی و مهدی مجیدی تقدیر شد، دیپلم افتخار به یاسمن تاوه و ناهید قهرمانی تعلق گرفت و علی مدیری برنده تندیس شد.

در ادامه برگزیدگان بخش کاریکاتور جوانان زیر 25 سال معرفی شدند که از محمدرضا ایزدی، امیرمحمد نوری و صدف گلشنی تقدیر شد. عارف نیازی و مطهره ناسخیان برنده دیپلم افتخار شدند و سحر فتاح تندیس را از آن خود کرد.

سپس در بخش فیلم (بخش جوانان زیر 25 سال)، برای فیلم های زیر 15 دقیقه از علی بنائیان برای فیلم «برای فروش» تقدیر شد. دیپلم افتخار این بخش به برزان رستمی برای فیلم «بالانس» و هِمِن باجلانی برای فیلم «پنهان ترین صداها به رنگ آب اند» داده شد و تندیس آن به مهیار ماندگار برای فیلم «آسمان آبی زمین پاک» اهداء شد.

همچنین در بخش فیلم های بالای 15 دقیقه روزبه شُعَرای نجاتی برای فیلم «خانه پدری»، علی حسینی صدر برای فیلم «من نجس نیستم»، رامین محمدیار برای فیلم «فایل ها موجود نیست»، فرید حاجی برای فیلم «چرخ» و پیام نیکفرد برای فیلم «هشتاد متر سی هشتصد» شایسته تقدیر شناخته شدند. ایمان فراهانی برای فیلم «خوشحال و شاد و بیزارم» و سیدمصطفی فخاری نیّری برای فیلم «داستان عروسک ها» دیپلم افتخار گرفتند و تندیس این بخش به آرمان خوانساریان برای فیلم «سایه فیل» داده شد.

جایزه تندیس بهترین تصویر نیز به سروش علیزاده، تصویربردار سه فیلم «خوشحال و شاد و بیزارم»، «آسمان آبی زمین پاک» و «بارسلونا» تعلق گرفت و از حامد حسینی سنگری برای فیلم «فاش» تقدیر شد.

برگزیدگان بخش عکس جوانان زیر 25 سال معرفی شدند

در بخش عکس های مستند اجتماعی از حسین قربانی مهرزاد و بهزاد علیپور تقدیر شد؛ دیپلم افتخار به ساجد حق شناس و عابد جلیل پوران تعلق گرفت و محمد صفرپور تندیس را از آن خود کرد.

همچنین در بخش عکس های نگاهی دیگر حسین قربانی مهرزاد و سامان عبدیانی شایسته تقدیر شناخته شدند، به میلاد اسلام زاده و سیدامیرحسین میرمعینی دیپلم افتخار اهدا شد و محمد محسنی فر برنده تندیس شد. در بخش عکس های هنر و هنرمندان از شکرانه کریم و علی شریف زاده تقدیر شد. سهیل صحرا نورد و شیوا بابابیگی برنده دیپلم افتخار شدند و تندیس به مریم رضوی اهداء شد.

در بخش عکس های ورزشی نیز از مصطفی رودکی تقدیر شد. کیانوش محبیان هم تقدیر شد و هم دیپلم افتخار گرفت. علیرضا زینلی طُرقی نیز برنده دیپلم افتخار شد. این بخش برنده تندیس نداشت.

همچنین در بخش عکس های خبری حسین اسماعیلی و علی خارا شایسته تقدیر شناخته شدند، مسعود ماکاوند و کیانوش محبیان دیپلم افتخار را از آن خود کردند و تندیس به آرمین کرمی داده شد

همچنین از حیدر رضایی ـ عکاس ـ برای مدیریت پروژه عکاسی از مناطق محروم تقدیر شد.

عکس یادگاری در اختتامیه پانزدهمین جشن تصویر سال

همچنین از طرف حبیب رضایی (بازیگر و مجری مراسم) و علی ضیایی (کمدین که در اجرای این مراسم حضور داشت) سه جایزه نقدی برای بهترین تشویق کننده حاضر در اختتامیه تصویر سال در نظر گرفته شد که در پایان به سه نفر اهدا شد.

مراسم اختتامیه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر مانند سال های گذشته با یک عکس یادگاری در محوطه خانه هنرمندان ایران آغاز شد.

502

کد خبر: 914366

وب گردی

وب گردی