آموزگار: کتابخانه ها باید به کانون توجه مردم بازگردند

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، گفت: بزرگترین فلسفه تاسیس کتابخانه های عمومی، ایجاد امکان دسترسی برای همه شهروندان است و کتابخانه ها اهمیت بالایی در بالا بردن علاقه مردم به مطالعه را دارند.

محمود آموزگار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فواید طرح کتابخانه گردی گفت: به نظر می رسد دو بخش از نهادهایی که تاثیر بسزایی در ترویج کتابخوانی دارند متاسفانه در سالهای گذشته توجه چندانی به آنها نشده که از این نهادها می توان به کتابفروشی ها و کتابخانه های عمومی اشاره کرد.

وی افزود: کتابفروشی ها چند سالی است که دوباره به کانون توجه بازگشته اند و طرح های حمایتی دولت مانند کتابگردی و سوق دادن بخشی از یارانه نشر به سمت طرح های فصلی و اعطای اختصاص بخشی از یارانه های نشر به وام های کم بهره برای ایجاد کتابفروشی در سایر مناطق کشور انجام شده است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار کرد: اهمیت کتابخانه های عمومی اگر بیشتر از کتابفروشی ها نباشد مسلما کمتر نیست زیرا کتابخانه به عنوان یک نهاد عمومی است که با توجه به قیمت کتاب، بزرگترین فلسفه تاسیس کتابخانه های عمومی، ایجاد امکان دسترسی برای همه شهروندان است و کتابخانه ها اهمیت بالایی در بالا بردن علاقه مردم به مطالعه را دارند.

وی با بیان اینکه باید کتابخانه های عمومی به کانون توجه مردم بازگردند، اضافه کرد: در کشورهای دیگر کتابخانه ها علاوه بر رسالت کتابخانی، مانند پاتوقی فرهنگی برای شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد و محلی برای ملاقات مردم و اهالی ادبیات هستند که این امر در ایران نیز باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

502

کد خبر: 914372

وب گردی

وب گردی