پیکر «همایون شهنواز» تشییع شد

مراسم تشییع پیکر همایون شهنواز کارگردان سریال «دلیران تنگستان» صبح امروز در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مراسم تشییع پیکر همایون شهنواز کارگردان «دلیران تنگستان» صبح امروز ۱۹ اسفندماه با حضور جمعی از سینماگران در ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن امیر یوسفی رییس کانون کارگردانان، گفت: صدای پای شخصیت های دلیران تنگستان را می شود شنید که برای استقبال از همایون شهنواز آمده اند؛ شخصیت هایی مثل رییسعلی دلواری و خالو حسین که این شخصیت ها تا ابد در جان ایرانیان می مانند.

وی با اشاره به اینکه همایون شهنواز رفت و حسرت او در دل ما ماند، افزود: امروز در غم کارگردانی هستیم که تنها یک سریال ساخت ولی با همان سریال در یاد ما مانده است.

کارگردان فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» با بیان اینکه نام و خاطره همایون شهنواز تنها با یک سریال تا ابد در خاطر ما می ماند، ادامه داد: متاسفم به سوگ این مرد بزرگ نشستیم. باید توجه بیشتری به پیشکسوتان سینما و تلویزیون داشت.

هادی حق‌شناس نماینده مجلس نیز در این مراسم گفت: بسیار سخت و اندوهگین است که جمع شده ایم تا از یکی از بزرگان عرصه تصویر که با تنی سوخته و جسمی آسیب دیده از رنج ما را تنها گذاشت، خداحافظی کنیم.

وی افزود: روح بزرگ او هیچگاه شفافیت و روشنایی و تعالی بخشی خود را از دست نداد. همایون شهنواز را با نام و سریالش از دهه پنجاه می شناسم یعنی زمانی که نوجوان بودم و به خاطر موقعیت خانوادگی ام که یک روحانی زاده بودم برای اولین بار با این سریال با شهنواز آشنا شدم و اولین ارتباط من با تلویزیون با این سریال آغاز شد که بخشی از نقش آفرینان آن از اجداد و پدران من بود که بخشی از رشادت های این سرزمین را روایت می کرد که مردانه در مقابل استعمار بزرگ زمان خود مقاومت کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امیدوارم تلویزیون حداقل بخشی از حقوق او را به خانواده اش بدهد، ادامه داد: البته لازم است از مردم دشتی و تنگستان تشکر کنم که به او عنوان شهروند افتخاری دادند و از اینکه پاسخ مثبتی به درخواست خانواده او مبنی بر اینکه زمینه انتقال او به دلوار فراهم شود و در خانه رییسعلی دلواری دفن شود، تشکر می کنم.

اردشیر صالح پور از هنرمندان عرصه تئاتر نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: شهنواز با رنج های زیادی زیست و همواره دل در گرو این مرز و بوم داشت. آثار او هم رنگی از هویت ملی داشت و فرهنگ و ارزش های ملی این دیار را بازگو می کرد.

وی تاکید کرد: پیش از انقلاب که همه میل به سرگرمی سازی داشتند او دل در گرو ارزش های ملی داشت؛ این است همان سینمای ملی و سریال ملی.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه امروزه شاید کمتر کسی تاریخ بخواند اما بهتر است سریال «دلیران تنگستان» را یک بار دیگر ببینیم چون این سریال خود تاریخ است، گفت: ملتی که به گذشته خود پشت می کند قطعا آینده خود را به توپ خواهد بست. «دلیران تنگستان» صدای انقلاب بود و خواهش می کنم رسانه ملی به حرمت شهنواز و مردم ایران این سریال را یک بار دیگر پخش کند تا ما احیا شویم.

به گزارش ایسکانیوز، پیکر همایون شهنواز فردا ۲۰ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان رییسعلی دلواری به سوی منزل این قهرمان ملی تشییع می شود.

مراسم ختم این هنرمند دوشنبه ۲۱ اسفندماه در تالار ایوان شمس از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می شود.

شهنواز روز شنبه (پنجم اسفند 96) به دلیل انفجار و نشتی گاز منزلش واقع در چهارراه پارک‌وی دچار 80 درصد سوختگی شد و روز چهارشنبه 16 اسفند به دیار باقی شتافت.

502

کد خبر: 914383

وب گردی

وب گردی