همسایگی با عراق فرصت مناسبی برای رشد واحدهای استان ایلام است

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همسایگی استان ایلام با عراق فرصت مناسبی برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است تا با جذب دانشجو از کشور عراق، مشکل کاهش دانشجو را رفع کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا منادی در سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: استان ایلام به واسطه جنگ تحمیلی و ایثارگری و شهادت طلبی مردمش، حق بزرگی بر گردن نظام دارد.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای ایلام، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید و با جذب دانشجو از کشور عراق به ویژه شهرهای کوت و ناصریه، مشکل کسری بودجه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام حل شود.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار امیدواری کرد : واحد ایلام با راه اندازی رشته های پزشکی و جذب دانشجو از کشور عراق، رشد و توسعه یابد.

دکتر منادی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس و راه اندازی واحدهای دانشگاهی، عدالت آموزشی را در تمام کشور فراگیر کرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 6 میلیون فارغ‌التحصیل و یک میلیون و 700 هزار دانشجو، با اینکه هیچ‌گاه از بودجه دولتی استفاده نکرده است، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی رشد و توسعه خوبی داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

ارتقای علمی و معنوی دانشجویان، مطالبات امام (ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ارتقای علمی و معنوی دانشجویان، مطالبه امام (ره) و مقام معظم رهبری از دانشگاه‌هاست و این مطالبه به حق و در راستای اعتلای ایران اسلامی است و الحمدالله امروز اساتید و دانشجویان ما این دو ویژگی را دارند.

وی افزود: پیشرفت های مهم نظیر دانش هسته‌ای، هوافضا، پزشکی، موشکی و... از مولفه های استقلال سیاسی، امنیتی و علمی هر کشور است که ما با کمک دانشگاه ها، به آن دست یافته‌ایم.

وی افزود: نظام سلطه با در اختیار داشتن این مولفه ها، استقلال کشورها را از بین می برد و آنها را به خود وابسته می کند. استقلال از شعارهای اصلی انقلاب بود که در کشور ما محدود به استقلال سیاسی نشد و توانستیم به استقلال در زمینه نظامی، امنیتی، اقتصادی و... برسیم. بار سنگین استقلال کشور بر دوش دانشگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام لطفی بیان کرد: مردم استان ایلام در جنگ تحمیلی رشادت ها و جانفشانی های زیادی خلق کردند و محرومیت کنونی استان به واسطه درگیری مستقیم در طول 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است. از این رو مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر نگاه ویژه ای به دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و حل مشکلات مالی آن دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید یاد و خاطره مرحوم هاشمی و همه کسانی که برای اعتلای این دانشگاه تلاش کرده اند، گرامی داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام:

فضای جذب دانشجو در استان ایلام کاملاً رقابتی است

در ادامه سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، دکتر محمد میرزایی حیدری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: برای برون رفت از وضعیت موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، نیازمند مساعدت و کمک سازمان مرکزی هستیم تا بتوانیم برنامه های کوتاه مدت و درازمدت پیش‌بینی شده را به اجرا درآوریم.

دکتر میرزایی حیدری اضافه کرد: ملاک رفتار در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، تعهد و تخصص است که همیشه مورد تاکید دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 مرکز آموزش عالی در استان 600 هزار نفری ایلام فعال هستند و همگی با کاهش شدید دانشجو مواجه هستند و فضای جذب دانشجو در استان ایلام کاملاً رقابتی است.

کد خبر: 914402

وب گردی

وب گردی