برخورد  پلیس در برابر بانوان هنجارشکن

رئیس پلیس کشور گفت: پلیس با هر جرم مشهود برخورد می کند و با آن تعداد معدودی که هنجارشکنی می کنند در برابر آن ها به وظائف خود عمل و براساس قوانین با جرم مشهود برخورد می کند.

به گزارش ایسکانیوز سردار حسین اشتری در سیزدهمین همایش دو روزه روسا و مدیران راهور ناجا افزود: همکاران ما وظیفه دارند تا با جدیت براساس قوانین برخورد کنند.
وی اضافه کرذ ما در خدمت مردم هستیم و در اجرای قوانین طبق مقررات عمل می کنیم.
اشتری اضافه کرد: اغتشاشات دی ماه با هوشیاری مردم خنثی شد و با حوادث اخیر تهران به همت همکاران برخورد لازم صورت گرفت و توطئه های این افراد جسور و خبیث برملا و خنثی شد.
فرمانده ناجا در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه عوامل مختلفی اعم از جاده، صنعت خودرو و انسان در تصادفات تاثیر گذار است، گفت: برخی از عوامل در اختیار ما نیست و سهم دستگاه های دیگر است و بر اساس تاکید رهبر معظم در شهریور ماه 96 مبنی بر تعیین سهم دستگاه های مختلف باید در کاهش تصادفات مشخص شود.
اشتری با بیان اینکه هر استانی باید این وظیفه را با ابلاغ و درخواست از مسئولان بخواهد تا سهم خود را مشخص کنند ، گفت از مهم ترین عوامل جغرافیایی تعیین نقاط حادثه خیز است که البته این مساله شناسایی و با مکاتبات و اقدام تا حدودی رفع شد اما درصد قابل توجهی باقی مانده است.
اشتری ادامه داد: باید به مسئولان بالاتر مشکلات را منعکس کرده و خودروسازان معایب را برطرف کنند چراکه نمی توانیم نسبت به ایمنی خودرو بی تفاوت باشیم با توجه به افزایش خودرو تغییری در زیر ساخت ها ایجاد نشده اما باید کنترل و مدیریت شود و باید تمام ظرفیت ها را به میدان آورد تا حداقل 4 تا 5 درصد تصادفات و جان باختگان کاهش یابد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به سهم اطلاع رسانی و رسانه ملی در کاهش تصادفات و جانباختگان گفت: پلیس راهور ضمن رفتار مقتدرانه و قانون مدارانه با مردم باید برخوردی توام با مهربانی داشته باشد .
اشتری با تاکید بر فرهنگ سازی افزود: تاکیدی بر صدور جرائم رانندگی نداریم و جرائم در جایی اعمال می شودکه راننده تخلف کرده باشد چر اکه دنبال آن نیستیم عملکرد خود را با تعداد قبوض جرایم نشان دهیم. صدور قبض برای کسانی است که قوانین را رعایت نمی کنند که البته اعمال قانون به نفع خودشان است.
اشتری با اشاره به بهره گیری از فناوری جدید در کاهش شمار جان باختگان تصادفات افزود: در صورتی که مراقبت های الکترونیک جایگزین نیروی انسانی شود در سرعت و دقت عملکرد پلیس موثر خواهد بود که در سال های اخیر از این تجهیزات استفاده شده اما کم است.
وی در عین حال تسریع کرد در زمینه این فناوری ها پلیس در دو سال گذشته تجهیزات کاملتری دریافت کرده است.
اشتری با اشاره به افزایش 38 درصدی بودجه پلیس گفت: در راهور و فاوا شاهد افزایش اعتبار بوده ایم اما خلع و عقب ماندگی آن قدر است که تا رسیدن به ایده آل فاصله داریم.
اشتری به ساماندهی موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: عدم رعایت قوانین و استفاده نکردن از کلاه ایمنی منجر به فوت راکبان موتورسیکلت می شود که باید مدیریت شود ازسوی دیگر وقتی برخورد پلیس با راکبان منجر به درگیری و سماجت شود باید از بروز صحنه ناخوشایند جلوگیری کرده و پلیس این مساله را مدیریت می کند.
وی در پایان سخنانش به تسهیل در ارایه خدمات پلیس راهور به مردم اشاره کرد و گفت: قرارگاه ترافیکی نوروز 97 از 24 اسفند ماه امسال آغاز به کار کرده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

ایرنا

700

کد خبر: 914404

وب گردی

وب گردی