بیانیه بسیج اساتید به مناسبت روز استاد

بسیج اساتید به مناسبت سالروز تولد "شهید چمران" و روز استاد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سازمان بسیج اساتید کشور به مناسبت سالروز تولد شهید مصطفی چمران و روز استاد بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: یقینا نقش دانشگاه و اساتید مسلمان در تحقق چنین اهداف مقدسی سرنوشت‌ساز و بنیادی است تا جایی که امام راحل(ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند.در واقع نیروی پیش برنده هر کشوری در نائل آمدن به اعتلاء در همه عرصه‌ها، پیشرفت در حوزه‌های علم و فناوری است اما از طرفی علم و دانشی تعالی بخش بشریت خواهد بود که توام با تهذب و ایمان باشد.

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه اسلامی و استاد تراز انقلاب اسلامی به دنبال تربیت و پرورش انسان‌های متعالی است؛ انسان‌هایی که علم و تکنولوژی را صرفا ابزاری در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های الهی بشریت می‌دانند، نه همچون انسان تک‌ساحتی غرب که گرچه در عرصه‌های تکنولوژی گوی سبقت را از رقبای شرقی خود گرفته است اما در زندان مادی‌گری خویش و زیست جهانش محبوس مانده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در تحول آفرینی نهادهای انسان‌سازی چون دانشگاه بود. انقلابی که در دامان خود عالمان ودانشمندان برجسته‌ای را تربیت نمود که ضمن درخشیدن در عرصه‌های علمی اما هرگز در دام علم ابزاری محدود و محبوس نشده و از دانش اکتسابی خود جز در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف الهی و تربیت انسان‌های الهی بکار نبردند. نمونه‌های بارزی را می‌توان از این شاخصان علمی نام برد که نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آیند.

در ادامه بیانیه بسیج اساتید با اشاره به جایگاه شهید مصطفی چمران تاکید شده است:شهید مصطفی چمران رضوان الله علیه که هم در حوزه‌های علم و دانش وهم در حوزه اخلاق و دین‌مداری جزء برترین‌هاست، نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید. دانشمندی که هرگز شیفته برخی پیامدهای مخرب علم نشده بلکه علم را جز به منزله وسیله در خدمت دین نپنداشته است. شخصیتی که به بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظله) «در وجود خود تضادهای دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی‌معنا کرده بود».

بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور در بخش دیگری از بیانیه تاکید کردند: بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور مفتخر به اعلام این نکته راهبردی است که استاد تراز انقلاب اسلامی همانا استادی است که با توسل به روحیه جهادی در حوزه‌های علم و فناوری نقش بارزی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا نماید. استادی که ضمن درنوردیدن مرزهای علم و دانش در میسر اهداف آرمانی و الهی انقلاب که تربیت انسان‌های متعالی است گام بردارد.

در بخش پایانی این بیانیه تصریح شده است: امید است همه نهادهای انقلابی متولی حوزه علم و دانش عمل تلاش خویش را بر تربیت و به کارگیری استاد تراز انقلاب مبذول داشته تا تربیت یافتگان مکتب علم ودانش انسان‌هایی دین‌مدار، الهی و تمدن‌ساز باشند. مبارک باد زاد روز دانشمند جهادی دکتر مصطفی چمران بر همه ایرانیان و آزادگان جهان.

کد خبر: 914421

وب گردی

وب گردی