اگر کسی به سمت نیروی انتظامی به قصد کشت تیراندازی کرد باید واکنش مقتدرانه نشان داد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در قضایای اخیر انعطاف بسیاری از نیروی انتظامی دیدیم، اگرچه اعتقاد داریم اگر کسی به سمت ناجا به قصد کشت تیراندازی کرد بایستی واکنش مقتدرانه به آن نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع دو هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی ناجا (امین) با اشاره به ویژگی‌های شاخص نیروی انتظامی در ارائه خدمات مستمر و متنوع به عموم مردم گفت: نیروی انتظامی یک نیروی پر افتخار و با ارزش، مقتدر و آبرومند است که در مجموعه نیروهای مسلح ما هیچ نیرویی به اندازه نیروی انتظامی از مرزها تا شهرها به مردم خدمت نمی‌کند.

وی با اشاره به تداوم ماموریتهای نیروی انتظامی حتی در ایام تعطیلات گفت: در شرایطی که مردم، اصناف و مشاغل و مجموعه کشوری در ایام خاصی تعطیل هستند فعالیت این نیرو به نوعی دیگر آغاز می‌شود.

صفوی افزود: وجود هر کدام از پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی برای ما مایه افتخار است چرا که نیروی انتظامی هم مردم دار و هم مردم یار است و هم در مقابل اشرار و دشمنان مسلح با اقتدار عمل می‌کند و نسبت به عموم مردم و مردم عادی بسیار مهربان و با قابلیت انعطاف برخورد می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به قابلیت انعطاف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در قضایای اخیر انعطاف بسیاری از این نیرو دیدیم، اگرچه اعتقاد داریم اگر کسی به سمت نیروی انتظامی به قصد کشت تیراندازی کرد بایستی واکنش مقتدرانه به آن نشان داد و این نیرو در مقابل دشمنان خبیث قدرت تصمیم گیری داشته باشد.

صفوی در ادامه با ارائه تحلیلی درخصوص دفاع مقدس گفت: هم اکنون 29 سال از پایان جنگ می‌گذرد و خیلی از جوانان و مردم نمی‌دانند که چرا این جنگ علیه ملت ایران آغاز شد و چگونه بر دشمنان پیروز شدیم.

وی ادامه داد: ملتی که تاریخ را نخوانده باشد مجبور به تکرار تاریخ خواهد شد و ما بایستی تاریخ کشور، تاریخ دفاع مقدس و حماسه و فداکاری‌های آن را بشناسیم و بدانیم که طی 39 سال گذشته سه پیروزی استراتژیک و راهبرد ی در مقیاس جهانی و منطقه ای داشتیم.

صفوی با اشاره به پیروزی های استراتژیک و راهبردی ملت ایران در مقیاس جهانی و منطقه ای گفت: پیروزی بزرگ در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی ایران و پیروزی در دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و همچنین هم اکنون شکست داعش و جبهه ائتلاف آمریکا یی صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی سه پیروزی استراتژیک و راهبرد ی ملت ایران در مقیاس جهانی و منطقه‌ای است.

صفوی در ادامه با تحلیل کلان دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی پرهزینه ترین جنگ پس از جنگ های اول و دوم جهانی و تنها جنگ دوران دوقطبی قدرت (دوران جنگ سرد) که هردو ابرقدرت طرفدار یک طرف جنگ (عراق) بودند، بود و رژیم صهیونیستی این جنگ را به نفع امنیت و منافع خود می دید.

وی افزود: در این جنگ ایران حداکثر 12درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را برای جنگ هزینه کرد در حالیکه حاکمیت عراق با ذخیره ارزی 35میلیارد دلار در آغاز جنگ و کمکهای بلاعوض و وام بین 85 تا 90میلیارد دلاری و تخصیص 57درصد از درآمد ناخالص داخلی در هزینه کرد برای جنگ پیشرو بود و دولت حاکم عراق از جمعیت 16میلیون نفری حدود یک میلیون و 600 هزار نفر تا دو میلیون نفر را در جنگ به صورت اجباری وارد کرد و از 1.5 تا 2 میلیون کارگر خارجی برای اداره امورات کشور استفاده کرد.

صفوی با اشاره به هزینه‌ها و خسارات جنگ برای کشورهای عراق و ایران افزود: در حوزه هزینه‌ها و خسارات جنگ دو طرف درگیر حدود 2 هزار میلیارد دلار هزینه و خسارت متحمل شدند.

وی با اشاره به حجم تسلیحات و خریدهای خارجی دولت عراق در زنان جنگ افزود: فقط قبل از عملیات فاو و کربلای پنج عراق تنها 10 میلیارد دلار خرید تسلیحاتی از شوروی، چین، کره، آمریکا و کشورهای اروپایی داشته است.

صفوی در ادامه با اشاره به مهمترین خصوصیات عملیات کربلای پنج گفت: غافلگیری قدرتهای فرامنطقه‌ای و حامیان منطقه‌ای و رژیم بعث عراق در کنار وحدت فرماندهی عملیات(طرح ریزی و اجرای عملیات توسط سپاه و پشتیبانی توسط ارتش) و همچنین ارزش سیاسی نظامی شکستن دروازه شرقی بصره در تغییر موازنه جنگ به نفع ایران از مهمترین ویژگیهای عملیات کربلای 5 بود.

وی در پایان افزود: در حقیقت عملیات فتح فاو(بهمن ماه 1364) و عملیات کربلای پنج، سرنوشت جنگ را رقم زد.

منبع: فارس

304

کد خبر: 914428

وب گردی

وب گردی