رستمی: خودخواه و بی‌ادب نیستم، اما به صلاح است تمریناتم را انفرادی ادامه دهم

دارنده مدال‌های طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: من خودخواه وبی‌ادب نیستم اما با توجه به شرایطی که وجود دارد به صلاح است تمریناتم را انفرادی ادامه دهم.

به گزارش ایسکانیو ز، کیانوش رستمی درباره شرایطش بعد از مصدومیت در مسابقات جهانی وزنه برداری گفت: در آمریکا دچار مصدومیت سنگینی از ناحیه زانو شدم که با کمک پزشکان خوب کشورمان و با تزریق PRP به نحو خوبی بهتر شدم و زمان زیادی جلو افتادم.

وی درباره انتشار فیلم‌هایی از تمریناتش در برف، کوهستان و مکان‌هایی غیر از سالن تمرین و اینکه آیا انجام چنین تمریناتی در چنین فضاهایی مشکل ایجاد نمی‌کند، گفت: سالهاست در جاهای مختلف تمرین می‌کنم و این کار را انجام می‌دهم، اما فیلمی منتشر نمی‌کردیم. البته این تمرینات را مرحله به مرحله انجام دادم و حالا به اینجا رسیده که باعث شده بدنم عادت کند و بتوانم در مکانی مانند برف هم بتوانم حتی با پیراهن آستین کوتاه هم تمرین کنم. سعی می‌کنم از این پس تمرینات و زندگی شخصی‌ام را برای علاقه‌مندان به ورزش بیشتر معرفی کنم.

* اتفاقاتی رخ داد که دوست داشتم از ورزش خداحافظی کنم

دارنده مدال‌های طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک درباره ناکامی‌اش در مسابقات جهانی آمریکا گفت: در رابطه با اینکه خوبی من را همراهی نکردند اتفاقاتی بعد از المپیک رخ داد و حواشی‌ای ایجاد شد تا نتوانم به خوبی تمرین کنم که باعث شد از تمرینات دور شوم و حتی دوست داشتم از ورزش خداحافظی کنم، اما ۲-۳ ماه قبل از مسابقات جهانی به من گفتند هرچیزی که بخواهی برایت فراهم می‌کنیم و بعد از ۱۱.۵ ماه تمرین را شروع کردم که باعث شد آسیب‌دیدگی‌ام تشدید شود و به مسابقات هم نرسم.

رستمی افزود: ۲ روز قبل از مسابقات زانویم دچار مشکل شد و به نتیجه‌ای که می‌خواستم نرسیدم هرچند مسائل زیادی در این بین دخیل بود. البته ۱۱-۱۲ کشور در مسابقات جهانی آمریکا حضور نداشتند در حالی‌که تنها ۲-۳ وزنه‌بردار روس دوپینگ کرده بودند اما به دلیل محرومیت تیم این کشور سایر ورزشکارانشان که پاک بودند هم اجازه حضور پیدا نکردند شاید به همین دلیل مدال این مسابقات را خیلی ارزشمند ندیدم.

* به فدراسیون گفته‌ام اگر برادرم را نمی‌خواهند، او را کنار بگذارند

وی در پاسخ به این سوال که یعنی قهرمانی ایران در آمریکا با کیفیت نبود، گفت: نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه‌ای شوم و زحمت هم‌تیمی‌هایم را زیر سئوال ببرم. می‌خواهم درباره مرام پهلوانی صحبت کنم؛ درباره ورزشکارانی که سالم بودند و آرزو داشتند در مسابقات باشند و مدال بگیرند. وقتی من با وزنه سنگین شروع می‌کنم به این خاطر بود که اگر قرار است در مسابقات جهانی قهرمان شوم طوری باشد که اگر همه حریفان نیز حضور داشتند باز هم من مقتدرانه قهرمان می‌شدم. تصمیم دارم سال آینده به بهترین شکل کار کنم و با انرژی‌که از مردم می‌گیرم باز هم دل آنها را شاد کنم.

دارنده مدال‌های طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک درباره ادامه تمریناتش به صورت انفرادی همراه با مربی‌اش در تهران در حالی‌که سایر ملی‌پوشان در ماهشهر حضور دارند، گفت: همانطور که برای المپیک تنها تمرین کردم امروز هم تنها تمرین می‌کنم، مربی‌ای هم نداشتم، برادرم همراه من است و فدراسیون این کار را کرده است. البته من گفته‌ام که اگر او را نمی‌خواهند می‌توانند کنار بگذارند چون مربی من نیست بلکه همراهم است.

* با تمرین انفرادی نتایجی گرفتم که در دنیا کم‌نظیر بود

رستمی در خصوص انتقاداتی که به عدم حضور او در اردوهای تیم ملی می‌شود، گفت: همانطور که قبلاً تمریناتم را انفرادی انجام دادم و نتیجه بسیار عالی گرفتم که در دنیا کم‌نظیر بود باز هم ادامه می‌دهم؛ حرف مرد باید یکی باشد و صحبت‌هایش را مدام تغییر ندهد. البته سعی می‌کنم در زندگی از تجربیات همه استفاده کنم و بهترین تصمیم را بگیرم. تمام مردم ایران کمک و یاور من هستند و از تجربه آنها و مربیان استفاده می‌کنم که باعث شده راه خوبی پیدا کنم و افتخار آفرینی کنم.

وی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درباره نظر مردم مبنی بر بهتر بودن حضور او در اردوی تیم ملی در کنار سایر ملی‌پوشان گفت: خاک پای تمام مردم هستم، اما نمی‌توان خیلی مسائل را باز کرد. بارها در تمریناتی که انجام دادم نکاتی دیدم که اگر به مربی‌ام می‌گفتم درک نمی‌کرد. خیلی از مربیان امروزی فعالیت‌های حرفه‌ای دارند، اما من نمی‌توانم این موضوع را در این زمان کوتاه توضیح دهم، اگر اینطور نبود سعی می‌کردم در کنار تیم تمرین کنم.

* اگر حضور در تمرینات تیم ملی راه درستی بود، قطعاً این کار را انجام می‌دادم

دارنده مدال‌های طلای وزنه‌برداری جهان و المپیک تصریح کرد: خودخواه و بی‌ادب نیستم، در زندگی‌ام هم به هیچکس بی‌ادبی نکردم اگر هم انفرادی تمرین می‌کنم برنامه‌ام را با فدراسیون هماهنگ می‌کنم و با مربیان تیم ملی هم دوست هستم و به آنها احترام می‌گذارم، اما به صلاح است تمریناتم را انفرادی دنبال کنم.

رستمی درباره حضورش در رشته کراس فیت و اینکه آیا قرار است وزنه‌برداری را رها کند و در این رشته ورزش را ادامه دهد، گفت: اینطور نیست، مدت‌هاست این رشته را در کنار وزنه‌برداری انجام می‌دهم و نیازی نیست از وزنه‌برداری خارج شوم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حضور در تمرینات تیم ملی راه درستی بود قطعاً این کار را انجام می‌دادم؛ مگر من چند سال دیگر می‌توانم مدال بگیرم؟ نباید به راحتی زمان را از دست بدهم. اگر بخواهم وارد حاشیه شوم زمان را از دست می‌دهم به همین دلیل سعی می‌کنم بهترین راه را برای موفقیت انتخاب کنم.

602

کد خبر: 914436

وب گردی

وب گردی