تصمیمی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری ندارم / میزان مصرف محتوای داخلی 60 درصد رشد کرده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تصمیمی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری ندارم. نه تصمیم دارم و نه خود را در این چارچوب می دانم. تاکنون در این زمینه فکر نکرده ام.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری آنلاین که صبح امروز برگزار شد، با رد شایعات مبنی بر احتمال نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در آینده، گفت: تصمیمی برای حضور در عرصه ریاست جمهوری ندارم. نه تصمیم دارم و نه خود را در این چارچوب می دانم. تاکنون در این زمینه فکر نکرده ام.

وزیر ارتباطات با غلط خواندن سیاست ارائه دهندگان اینترنت همراه گفت: طرح های اینترنت شبانه کاربران را سوق میدهد شب بیدار بمانند. این خود باعث به وجود آمدن فرهنگ نامناسبی می شود، باعث می شود نیروی جوانان کشور صبح با خمودگی به سر کار برود.

وی با اشاره به مسئولیت وزارت ارتباطات در حوزه فرهنگ، افزود: وزارت ارتباطات با تغییر مدل اینترنت ثابت پیک مصرف اینترنت ثابت را چند ساعت به عقب رانده و از ساعت یک نیمه شب به حدود یازده شب رسانده است.

آذری جهرمی درباره حمایت از کسب‌وکارهای نوپای استانی نیز گفت: ایجاد زیست‌بوم مناسب برای فعالیت این کسب‌وکارها در دستور کار ماست و این زیست‌بوم به صورت کشوری در حال برنامه‌ریزی است؛ تا الآن توسعه زیرساختها و دسترسیها را داشتیم و در یک اپراتور نسلهای سوم و چهارم سراسری در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: اصلاح قوانین و مقررات و مشوقهایی که این فضا را شکل دهد هم به صورت کشوری در دستور کار است؛ «ایجاد مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا»، «راه‌اندازی پارک نوآوری سجاد تا اردیبهشت سال آینده در مشهد»، «طرح تکاپو با کمک وزارت کار» از جمله برنامه‌هایی است که برای استانها داریم.

وزیر ارتباطات گفت: در سرویس هایی که جزو شبکه ملی اطلاعات بوده اند میزان مصرف محتوای داخلی 60 درصد رشد کرده و این سه برابر رشد اینترنت بوده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که «چرا شما به عنوان وزیر ارتباطات کانال شخصی در تلگرام ندارید؟»، گفت: حضور ما در عرصه رسانه ای برای آگاه شدن از نظرات مردم است نه اطلاع رسانی یکسویه. کانال های تلگرام امکان برقراری ارتباطات دوسویه را فراهم نمی کند. ضرورتی ندیدم از این ظرفیت استفاده کنم. آنچه توسط برخی شبکه های دیگر فراهم شده نیاز ما را برطرف می کند برای اطلاع رسانی و درافت نظرات مردم.

203

کد خبر: 914471

وب گردی

وب گردی