خدادادی :ایجاد چالش برای بخش کشاورزی هیچ گونه توجیهی ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با تفکیک وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: در ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه مصوب کردیم که دولت باید کوچک شود و در آن زمان یک کار کارشناسی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که وزارتخانه ها ادغام شوند.

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با طرح این پرسش که اکنون چه اتفاق ویژه ای رخ داده که می خواهیم ادغام را به تفکیک تبدیل کنیم گفت: بعد از گذشت مدتها، کارمندان همدیگر را شناخته اند و سیاست گذاری کلان واردات و صادرات در کنار تولید تعریف شده که یادمان افتاده باید دو وزارتخانه جدید ایجاد کنیم و بخش تولید را از واردات جدا کنیم. آیا چنین رویکردی منطقی است؟

وی با یادآوری اینکه برای ادغام وزارت صنایع و معادن با وزارت بازرگانی ساعتها کار کارشناسی صورت گرفت گفت: به صراحت اعلام می کنم که برای تفکیک حتی یک ساعت کار کارشناسی نشده است زیرا تفکیک بخش بازرگانی از صنعت و معدن و ایجاد چالش برای بخش کشاورزی هیچ گونه توجیهی ندارد.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارشناسان با این تفکیک به هیچ وجه موافق نیستند گفت: کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موافق این تفکیک نیستند و معلوم نیست در شرایط نارضایتی چرا می خواهیم کاری انجام بدهیم که نارضایتی را دامن می زند.

وی با تاکید بر اینکه بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت یک بار مطرح شد و با مخالفت نمایندگان رو به رو شد گفت: اکنون طرح این موضوع به غیر از اینکه بهانه به دست عده ای بدهد هیچ کار دیگری انجام نمی دهد.

خدادادی با اشاره به تاریخچه جداسازی دو وزارت صنعت و معدن و راه و شهرسازی و وزارت ورزش از جوانان گفت: این یک لایحه دوفوریتی بود که از سوی دولت مطرح شد و پس از بحث و بررسی در صحن علنی رای نیاورد و رد شد.

وی افزود: اکنون طرحی با عنوان بازنگری ساختار تمامی وزارتخانه ها مطرح شده که بنا دارد وضعیت دولت را در خصوص همه دستگاهها بررسی کند که یکی از آنها نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه بازنگری ساختار دستگاههای دولتی 16 وزارتخانه را در برمی گیرد گفت: در قالب این بحث قرار است تمامی جابجایی ها مورد بررسی قرار گیرد که تفکیک و ادغام نیز در این طرح دیده شده است.

وی افزود: در قالب این بازنگری در اصلاح ساختار قرار است وزارتخانه ها به 8 مورد کاهش یابد و هر وزارتخانه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اوضاع تولید، به یک استان منتقل شود تا هم دولت کوچک شود و هم وزارتخانه ای که مرتبط با یک بخش است، به همان منطقه منتقل شود.

خدادادی تاکید کرد: این طرح به این زودی ها به نتیجه نخواهد رسید و امیدی هم به آن نداریم.

301

کد خبر: 914474

وب گردی

وب گردی