همه‌چیز درباره هیوندای سانتافه 2019 + تصاویر

محبوب‌ترین شاسی‌بلند وارداتی بازار ایران و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های هیوندای کره‌جنوبی، خود را برای عرضه در لباس 2019 آماده می‌کند. سانتافه جدید در حالی معرفی می‌شود که سال 2018 به تازگی شروع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درست 18 سال پیش وقتی کار خود را آغاز کرد،‌کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که این کره‌ای روزی تبدیل به یکی از اهرم‌های اقتصادی سازنده‌اش بشود. این خودرو یکی از اولین شاسی‌بلندهای ساخت کره‌جنوبی بود که در بازار آمریکا حضور پیدا می‌کرد. نسل اول آن با طراحی بسیار ساده ولی با مشخصات فنی قابل قبول و آپشن‌هایی متنوع در کنار قیمت مقرون به صرفه‌اش تبدیل به یکی از اصلی‌ترین رقبای فورد Escape و پونتیاک Aztek از پرفروش‌ترین نمونه‌ها در بازار آمریکای شمالی، شد. پیشرانه شش سیلندر Vشکل و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک و جعبه‌دنده تمام اتوماتیک، سانتافه را زبانزد کرده بود.

نسل دوم این خودرو در 2007 رونمایی شد. زبان طراحی‌اش به معنی واقعی کلمه منقلب شده بود. حالا دیگر سانتافه خود را از نظر گرافیک بصری هم‌رده با غول‌های آسیایی مثل تویوتا، میتسوبیشی و سوبارو می‌دید. اما همیشه یکی از برگ‌های برنده این خودرو قیمت غیر قابل رقابت آن در مقابل امکاناتی بود که فراهم می‌کرد. بعد از توافق دو دولت کره و آمریکا بر سر مسایل اقتصادی، قرار شد تا هیوندای در خاک یانکی‌ها دست به تولید چند مدل مختلف بزند. یکی از آن‌ها همین سانتافه بود. شاسی‌بلندی که اکنون با عرضه یک نمونه 3.5 لیتری شش سیلندر و یک مدل 2 لیتری توربو به‌شدت محبوب شده بود.

روند موفقیت‌های سانتافه در سال 2013 و با معرفی سومین نسل نیز قطع نشد. اکنون کر‌ه‌ای‌ها به چنان بالندگی رسیده بودند که مراسم رونمایی را در قلب نیویورک برگزار می‌کردند. سانتافه فوق از نظر طراحی یک سر و گردن حرفه‌ای‌تر نشان می‌داد. جدال این خودرو و رقیب دیرین و هم‌وطنش یعنی کیا سورنتو حالا به اوج خودش رسیده است. حالا مصر، چین، مالزی و الجزایر هم به لیست کشورهای تولیدکننده این خودرو نیز اضافه شده‌اند. این یکی از معدود بارهایی بود که هیوندای دو مدل متفاوت از این خودرو را روانه بازار کرد. نسخه اول ویرایش Sport و نمونه دیگر ویرایش LWB بود که به راحتی می‌توانست 7 نفر را درون خود جای دهد.

و اما سانتافه 2018

سومین ماه سال جدید میلادی هنوز به نیمه نرسیده که مدیران این شرکت ثروتمند کره‌ای چهارمین نسل از سانتافه را معرفی کردند. خودرویی از نظر طراحی چیزی شبیه به مدرن‌های اروپایی‌ شده است. استفاده از زبان طراحی جسورانه و فانتزی بیش از هر جای دیگر، خود را روی چراغ‌ها، جلوپنجره و مه‌شکن‌ها نشان می‌دهد.



در قسمت انتهایی خودرو شاهد تغییر رویکرد طراحان هیوندای و چرخش آن‌ها به‌سوی زبان گرافیک بصری آلمان‌ها هستیم. یعنی چراغ‌هایی کوچک در منتهاالیه بدنه.



حضور یک نمایشگر 7 اینچی داخل کابین، جلب توجه زیادی می‌کند. نمایشگری که می‌توان از طریق آن کلیه سامانه‌های خودرو را کنترل کرد.



شنیده‌ها حاکی از آن است که هیوندای در نظر دارد تا تنها دو پیشرانه‌ برای سانتافه جدید در نظر بگیرد. یکی 2.4 لیتری با 185 اسب‌بخار نیرو و دیگری 2 لیتری توربو با 235 اسب‌بخار قدرت. شاید عجیب باشد ولی به لطف یک جعبه‌دنده 8 سرعته شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 7 ثانیه ثبت شده است.

401

کد خبر: 914493

وب گردی

وب گردی