نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفت چشمگیر داشته است

پانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه در واحد بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه که دکتر محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، دکتر نظر افضلی نماینده سربیشه و نهبندان و فرهاد فلاحتی نماینده قاینات و زیر کوه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند

دکتر طهرانچی ضمن گرامی داشت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و تولد بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه ازاد اسلامی به تبع کل نظام آموزش عالی ایران وارد یک مرحله جدید شده است .

نماینده تام الاختیار ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی توفیق کشورمان در کسب مقام 16 علمی جهانی و نیز قرار گرفتن ایران در ردیف پنج کشور اول جهان در زمینه آموزش عالی سرزمینی را دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است، بنا به پیش بینی نهاد های معتبر تا چند سالآینده همچنان جزو ده کشور اول جهان خواهیم بود.

دکتر محمد مهدی طهرانچی اهمیت دادن به هیاتامناهای استانی را از سیاست های مهم دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و با تاکید براینکه خیلی چابک باید در خدمت استان باشیم گفت نگاه توسعه ی آموزش عالی منطقه ای با هدایت در سطح استان باید با جدیت پیگیری شود.

نماینده ریاست دانشگاه در هیات امنای خراسان جنوبی با اشاره به لزوم نظارت ،کنترل ، برنامه ریزی و سازماندهی و چابک سازی دانشگاه بر ضرورت توسعه چرخه ی اقتصاد دانش بنیان و نیز انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی به منظور حل مشکلات منطقه ای به تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت کار آمدی هر چه بیشتر نظام آموزش عالی در ایران اشاره کرد و گفت دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این مطالبه ی مهم رهبری معظم انقلاب عزم جدی دارد.

دکتر محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز در این جسله ضمن بر شمردن مشکلاتی که بر اثر تمرکزگرایی به وجود می آید گفت چون دانشگاه آزاد اسلامی بروکراسی سنگین دولتی را ندارد پتانسیل بسیار خوبی دارد و این مساله به مدیران آن قدرت و امکان مانور سریع در تصمیم گیری ها می دهد.

وی با استقبال از برنامه های اشتغال زا و اقتصاد دانش بنیان قول مساعد داد که استانداری در این زمینه ها حمایت و همکاری می نماید.

دکترعلیرضا حسنی دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبینیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور دکتر طهرانچی در خراسان جنوبی به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده به ویژه درزمینه مسائل فرهنگی پرداخت و گفت : جدی گرفتن تاکیدات ومنویات مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت فرهنگی دانشگاه ها یک ضرورت بسیار جدی است وی افزود این مساله و نیز تعمیق هویت های معنوی و اعتقادی را در واحد بیرجند وخراسان جنوبی با جدیت پیگیری می کنیم و به لطف خدا دستاورد های ارزشمندی داشته ایم.

دکتر حبیب الله نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای خراسان جنوبی نیز نگاه بلند دکتر طهرانچی و مسئولان عالی دانشگاه در زمینه توجه ویژه به مصوبات هیات امنا را عاملی مهم و موثر در توسعه استان برشمرد و گفت این مساله خیرات و برکات زیادی به ویژه برای مناطق محروم خواهد داشت.

گفتنی است در پانزدهمین جلسه هیات امنا خراسان جنوبی که با حضور دکتر طهرانچی نماینده ریاست عالی دانشگاه دکتر محمد محمدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی دکتر نظر افضلی و فرهاد فلاحتی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایراعضای هیات امنا در واحد بیرجند برگزار شد ساختار سازمانی واحد ها انتخاب اعضای کمیسیون دائمی و کمیته نظارت بر مصوبات هیات امنا بودجه سال 97 مورد بحث و برسی قرار گرفت.

کد خبر: 914507

وب گردی

وب گردی