اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی رمز موفقیت/تجلیل از ۵ چهره هنری

مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی رمز موفقیت با تقدیر از ۵ چهره هنری به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره رمز موفقیت، مراسم اختتامیه سومین دوره از جشنواره تلویزیونی رمز موفقیت با حضور جمع کثیری از کارآفرینان و هنرمندان در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را فرزاد حسنی برعهده داشت، یلدا اسفندیاری تهیه کننده برنامه رمز موفقیت و بنیان‌گذار مؤسسه رمز موفقیت در سخنانی گفت: مطالعه زندگی بزرگان کشور نشان می‌دهد که همه این بزرگان با سختی‌های زیادی مبارزه کردند تا به این جایگاه رسیدند و برنامه تلویزیونی رمز موفقیت نیز راهی روشن و پردازشگر موجی در همین زمینه است.

وی ادامه داد:‌ امروز به یاری خدای بزرگ سومین دوره از این جشنواره را در این سالن برگزار کردیم. همه آنچه باعث شده تا امروز در این جایگاه بایستم و این جشنواره را برگزار کنم، یاری خداوند و شخصیت‌های موفق این کشور است.

صفوی مدیرکل امور فرهنگی وزارت جوانان نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: ما باید شاخص‌های موفقیت را به نوعی مرور کنیم. در اینجا این سوال پیش می‌آید که چه کسی موفق است. شاید در گذشته تا حدودی روند کار ما اشتباه بود که با مشکلاتی مواجه بودیم، اما بهتر است کاری کنیم که نوجوانان ما فکر کنند اگر می‌خواهند موفق باشند، نباید حتماً نخبه باشند. در کشورهای دیگر موفقیت صرفاً به این برنمی‌گردد که پزشک یا مهندس باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند «بهترین مردم کسی است که خیرش به مردم برسد». بسیاری از انسان‌ها و مشاغل می‌توانند به مردم از طرق مختلف کمک کرده و خیر برسانند و در اینجاست که کارآفرینی معنا پیدا می‌کند و می‌بینیم بسیاری از افراد بهترین‌ها هستند.

صفوی در ادامه بیان داشت: فردی که در حوزه ورزش کار می‌کند و نسل جوان را پرورش می‌دهد، فرد موفقی است و هنرمندانی که خیر معنوی به مردم می‌‌رسانند هم افراد موفقی هستند. هر شغل و صنفی می‌تواند بهترین‌ها و موفق‌ترین‌ها را در خود داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباط بین پیشکسوت‌ها و نوجوانان افزود: ما باید تلاش کنیم تا ارتباط بین پیشکسوت‌ها و نوجوان‌ها را افزایش دهیم و این ارتباط به سرمایه فرهنگی‌مان کمک می‌کند. رویکرد کلان نظام این است که نهادهای مدنی را تقویت کنیم. سهم دولت محدود است و فقط باید نقش مالکیتی خود را داشته باشد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت جوانان اظهار داشت: اگر دولت صرفاً نقش خود را انجام دهد، امثال آقای زنگنه هم می‌توانند کار خود را انجام دهند. اینها نکاتی است که با کسب تجربه به آن رسیدیم، اما در مراحل اولیه قرار داریم و نیازمند کمک بیشتری هستیم و از افرادی که ما را کمک می‌کنند تشکر می‌کنیم. همچنین در پایان صحبت‌هایم دوست دارم از آقای یاوری پیشکسوت بوکس و ناصر نوآموز پیشکسوت فوتبال تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم بهروز فروتن عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره رمز موفقیت در ادامه با تبریک روز زن بیان داشت: در جامعه برای اینکه تعدادی افراد مطرح شوند، از سیاه‌نمایی استفاده می‌شود، اما ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا به همه بگوییم که با کارآفرینی هم می‌شود مطرح شد، نه با سیاه‌نمایی.

وی افزود: حرف ما حرف معلم، دل و تلاش و جزو راز و رمز زندگی است. امیدوارم همه ایرانی‌ها همیشه خسته باشند و فرسوده نباشند؛ چراکه ما در فرسودگی از بین می‌رویم و در سختی بانشاط می‌شویم، در صورتی که شما با یک صاحب اندیشه هیچ وقت خسته نخواهید شد.

فروتن در ادامه بیان داشت: مدیر کسی است که در هر لحظه مسئول باشد. من به عنوان ایرانی که 65 سال عاشق کار هستم، این را یاد گرفتم که خواسته خود را بیرون از جامعه پیدا نکنم و در خودم آن را جستجو کنم. همه می‌توانند با بیانشان حتی جملات نادرست بگویند اما هیچ انسانی به خودش دروغ نمی‌گوید. کسانی که تفکر مثبت دارند در زندگی سخت تلاش می‌کنند و سیاه‌نمایی نمی‌کنند.

وی با بیان توصیه‌ای به همه افراد گفت: از همه شما می‌خواهم تا نیمه خالی لیوان را ببینید اما به نیمه پر آن عمل کنید، در کنار واقعیتی که در جامعه الان وجود دارد به سختی ایستاده‌ایم و کار می‌کنیم. ما در گلستان گلی را پرورش ندادیم، بلکه در کویر گل کاشتیم.

همچنین محمد عطاردیان ریاست کانون کارفرمایان ایران نیز در این جشنواره گفت: برای رسیدن به اهداف باید تلاش کرد و این سخت است. پرسشی مطرح می‌شود و آن اینکه رمز موفقیت برای چه به وجود آمده، خانم اسفندیاری از هیچ، این جشنواره و همایش را ساختند و همه ما را دور هم جمع کردند و از رمز موفقیت برایمان گفتند. در این زمینه همان‌طور که گفتم باید تلاش کرد حتی اگر مشکلاتی سر راه ما قرار داشته باشد.

عطاردیان در ادامه بیان داشت: مردم ایران و بخش خصوصی و شما جوانان راه گذشتگانتان را دنبال کنید. اتحاد و همبستگی شما می‌تواند این کشور را از گرداب مهیبی که سر راهش قرار دارد نجات دهد. ما مشکل بزرگی در کشورمان داریم. یادم هست روزی در این کشور جنگ بود و همه مردم برای دفاع از میهن خویش حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک این سرزمین را به دست دشمن بدهند. مردم بخش خصوصی، دولتی و... مقداری ماشین‌آلات ساختمانی داشتند و با همانها مشغول به کار شدند، اما باید می‌دانستند این حرکت موقت است و نمی‌بایست اقتصاد کشور را با آنها در دست گرفت.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی ما هم باید این شرایط را تجربه کند تا بتواند بخش دولتی را مجاب کند تا کارها به بخش خصوصی واگذار شود. برنامه سوم، چهارم، پنجم و ششم دولت نوشته شده که باید طی آن بخش خصوصی راه بیفتد و بخش دولتی بزرگ شود.

بنا بر این گزارش، بخش بعدی این مراسم به اجرای گروه موسیقی هنرمندان کهریزک به سرپرستی مهدی نصیرآبادی اختصاص یافت که با استقبال بسیاری لز سوی حاضران مواجه شد.

حمید سلطانی بنیانگذار و مؤسس دانشگاه LAU آمریکا نیز در این مراسم طی سخنانی گفت:‌ نگاه‌هایمان باید به آینده باشد. بزرگان و نخبگان جنگ آینده را جنگ آب و هوا می‌دانند. جنگ آینده بین انسان‌ها نیست، بلکه بین انسان‌های مصنوعی است. حال در چنین شرایطی چه باید کرد؟ در شرایطی که جنگ‌ها با تکنولوژی پیش می‌رود. آنچه من و بسیاری نشان دادیم، ایرانی توأم با خلاقیت به جهانیان است. آینده ایران روشن است تنها از شما می‌خواهم مراقب آب و هوا باشیم و نقش خانم‌ها را در آینده این مرزوبوم جدی بگیرید.

سلطانی در پایان صحبت‌هایش عنوان داشت: از شما می‌خواهم آنچه که به نفع کشورمان است را انجام دهید. اغلب افراد می‌گویند ایرانی‌ها تنبل هستند و من از شما می‌خواهم تنبلی را کنار گذاشته و کار کنید و مطمئن باشید که هیچ‌فردی از کار کردن ضرر نمی‌کند. برای رسیدن به اهدافتان باید سختی‌ها را تحمل کنید. به قولی که دادید متعهد بوده و به آن بها دهید.

در این بخش گواهینامه‌های LAU توسط سلطانی به پروفسور باهر، علی بهزاد، وریا اسفندیاری، علیرضا ناصر، علی‌اصغر کیهانی، محمدرضا مرتضوی، محسن یوسفی‌فر، فرخ دیبا، یلدا اسفندیاری، علی‌اصغر گلسرخی، عطاردیان و مهرزاد فیضی اهدا شد و پس از آن و در بخش دیگر این مراسم خشایار اعتمادی چند قطعه برای حضار خواند

همچنین در ادامه سلطانی مؤسس دانشگاه ALU به عزیز اسفندیاری، تهمینه میلانی، علی رضایی، فرهادی، مجید اعطایی فر، آقای خیراندیش، بهروز فروتن و یلدا اسفندیاری دکترای افتخاری این دانشگاه را اهدا کرد و گفت: امسال تصمیم گرفتیم به هنرمندان، کارآفرینان و افرادی که به کشورشان خدمت کردند، این گواهینامه را اهدا کنیم. چندی پیش رئیس‌جمهور ارمنستان، دو تن از وزرای چین، مهران مدیری و شهرام ناظری این گواهینامه را دریافت کردند.

هومن زنگنه یکی از کارآفرینان برگزیده جشنواره رمز موفقیت نیز در ادامه سومین جشنواره رمز موفقیت گفت: من می‌خواهم کلام را به سمت مشکلات و دردها ببرم که مردم بدانند ما در چه شرایط دشواری کار می‌کنیم. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پر از مشکلات است. کشوری که ظرف یک سال در بخش صنعت و معدنش 46 بخشنامه صادر می‌شود و چند ساعت بعد لغو می‌شود. آیا در چنین کشوری تولیدکننده‌ها می‌توانند کار کنند؟

وی ادامه داد: در کشوری که برای گرفتن وام باید خواهش کنی تا وامی به ما اختصاص بگیرد، اما شما بدانید وام‌های 40 درصدی به منزله نابودی یک صنعت است. اگر ترکیه قطب صادرات در دنیا شده، برای این است که وام‌های 2 درصدی می‌دهد و من فکر نمی‌کنم هیچ دشمن و هیچ داعشی بدتر از این مجموعه‌ها در واحد اقتصادی کشور باشند.

زنگنه در ادامه بیان داشت: ما تولیدکنندگان از شما هیچ چیز نمی‌خواهیم فقط می‌خواهیم چوب لای چرخ‌مان نگذارید. چندی پیش با در دست داشتن مجوز از کشور خارج شدم اما زمان برگشت گمرک به من اجازه ورود نداد و گفت قانون‌ها عوض شده و شما اجازه ورود به کشور ندارید.

وی در ادامه افزود: ما در کشورمان مدیون سردار قاسمی‌ها هستیم و افتخار می‌کنیم که سردارانی در جمع ما حضور دارند. از شما می‌خواهم برای سلامتی سردار سیلمانی و شادی روح شهدا صلواتی قرائت کنید.

در بخش پایانی این جشنواره از برگزیدگان دوره سوم برنامه رمز موفقیت تجلیل به عمل آمد.

در این بخش از الهام‌سادات اصغری شناگر رکورددار جهان که نام او در کتاب گینس ثبت شده است، تقدیر به عمل آمد. اصغری با قرار گرفتن روی سن صحبت‌هایی را بیان کرد و گفت:‌ من ملقب به بانوی دریا هستم، از 20 فروردین رکورد دوم جهانی‌ام را خواهم زد. 3412 متر شنا کردم، درست 5 برابر مردی ایتالیایی که رکورددار در شنا بود، اما با وجود تمام این رکوردهایم در کل این 4 سال یک مجوز از وزارت ورزش دریافت نکردم و خودم با هزینه شخصی به ترکیه سفر کرده و تمام هزینه‌های گینس را به‌تنهایی پرداخت کردم. در این بین فقط آقای عطاردیان از من حمایت کردند، اما سورپرایز جدیدی را برای هم‌میهنانم دارم که به زودی آن را اعلام می‌کنم.

در این بخش از محمد صالح‌اعلا، آقای سلطانی، امیر یاوری، ناصر نوآموز پیشکسوت فوتبال، منوچهر والی‌زاده، امید صدری، محمدکریم سلیمی، حمیدرضا صفی‌پور، محسن میرزازاده، اسماعیل سفیری‌نژاد، فرهاد فرید، وحید دلیری، محمدرضا فلاحیان، ناصر چشم‌آذر، هومن زنگنه، عباس ماهوت‌چی، مجید فراهانی‌راد، ناصر تقوایی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه با اعلام نام ناصر چشم‌آذر بخشی از قطعه مادر من با صدای مرحوم خسرو شکیبایی و آهنگسازی چشم‌آذر به مناسبت روز مادر پخش شد.

503

کد خبر: 914552

وب گردی

وب گردی