روند بازسازی و ساخت کلیساهای جدید در روسیه

«ولادیمیر رزین»سیاستمدار و از اعضای مجلس دومای روسیه با پدر روحانی «ولادیمیر وارابیوف» در خصوص روند بازسازی و ساخت کلیساهای جدید و اماکن مقدس در روسیه رایزنی کردند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ولادیمیر رزین در زمان تصدی خود به عنوان معاون شهردار مسکو، برای بازسازی اماکن مقدس در روسیه اهمیت بسیار قائل بود.

دیدار در کاخ تزار الکسی میخایلوویچ در کولومنسکویه از یادگارهای اواسط قرن هجدهم که بنای تاریخی معماری چوبی این مجموعه، در سال 2010 از نقاشیهای باقی مانده آن دوران بازسازی شده بود، برگزار شد.

وی همچنین در خصوص حفظ میراث تاریخی در کلیسای مسیح منجی مقدس و روند بازسازی آن، با ما به گفتگو پرداختند. به گفته ایشان، در این سالها صومعه نووودویچی، پس از مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی مورد حمایت یونسکو قرار گرفت.

اکنون دو مقام بلند پایه روسیه، ولادیمیر رزین سیاستمدار و همچنین ولادیمیر وارابیوف به عنوان پدر روحانی و رئیس دانشگاه علوم انسانی سنت تیخونوسکی در محل «خانه اسقف مسکو»، به بررسی مسئله روند بازسازی کلیساها و حرمهای مقدس و ایجاد کلیساهای جدید با ما به گفتگو نشستند.

«خانه اسقف مسکو» در سال 1902 توسط ولادیمیر با گایاولنسکی به عنوان مرکز آموزش و پرورش عمومی ساخته شد. تقریبا بلافاصله این محل به عنوان یکی از محبوبترین مراکز کلیسا و زندگی فرهنگی مسکو شناخته شد.

هر یکشنبه در کلیسای سنت ولادیمیر مراسم کلیسایی برگزار می شود، گروه کر کلیسا حدودا شامل 100 نفر میشد. در این کلیسا انجمنهای مختلفی برای مبارزه با اعتیاد به الکل، انجمن سوادآموزی و ... تشکیل شد.

اما این کلیسا روایت تاریخی نیز دارد. در اینجا به عنوان کلیسای جامع، در مجاورت کلیسای شاهزاده ولادیمیر در سال 1917، جلسه شورای کلیسای ارتدوکس روسیه در خصوص بازسازی دوباره سیستم اسقفی در کلیسا برگزار شد.

این تصمیم در تاریخ 18 نوامبر 1917 توسط 600 نماینده از سراسر روسیه به تصویب رسید. اما پس از این تصویب، رویدادهای انقلابی، جنگ های خیابانی، محاصره کاخ کرملین آغاز شد تا قدرت امپریالیستی سرنگون شود ، شرایط بد و بدتر میشد.

مخالفان سیستم اسقف در کلیسا اعتراض میکردند، 200 سال از زمان اجرای حاکمیت اسقف در کلیسا میگذشت. اما در نهایت تیخون به عنوان اسقف اعظم و پاتریارک مسکو و روسیه انتخاب شد.

در آن زمان بسیاری از مخالفان کلیسای جامع سرکوب شدند. بسیاری از آنها کشته یا شکنجه شدند، بسیاری در اتاق های شکنجه جان باختند. 50 نفر از آنها بعدها به عنوان افراد روحانی انتخاب شدند. خانه اسقف مسکو به یغما رفت، مجموعههای موزه و کلیسا، اشیاء با ارزش غارت شدند، گنبد طلایی و برج ناقوس تخریب شد ... تنها پس از سه دهه، بار دیگر خانه کلیسا به موقعیت خود بازگشت.

در سال 2013 من به این خانه قدم گذاشتم؛ کاملا تخریب شده بود. در طول زلزله در ارمنستان، من رهبری یک گروه کاری را برعهده داشتم.

به عقیده من حتی در زلزله ارمنستان، برخی خانه¬ها در شرایط بهتر از این کلیسا بودند. اما پدر ولادیمیر با تلاش فراوان، برای بازگرداندن یک بنای تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد زحمت کشید. وی از سال 2004 در بازسازی «خانه اسقف مسکو» تلاش کردند. او مطالعه جدی در بازسازی ساختمان و کلیسا انجام داد.

من به اتفاق پاتریاک کیریل اسقف اعظم مسکو و روسیه و شهردار مسکو «سرگئی سابیانین» در ابتدای پروژه برای بازسازی و ساخت این کلیسا در کوتاه ترین زمان ممکن جلسهای برگزار کردیم.

به عقیده پدر روحانی ولادیمیر، این کلیسا یک بنای تاریخی آکنده از تاریخ و فرهنگ است، لازم است برای بازسازی آن همزمان به ساخت محیط دانشگاهی مطابق با الزامات زمان توجه نمود. در نهایت کار بازسازی در دو سال انجام شد.

کلیسای شاهزاده ولادیمیر در طی دو سال به شکل گذشته ساخته شد. شمایلهای کلیسا توسط معلمان و دانش آموزان دانشگاه نوشته شد. این کلیسا شامل معبد، جلسه سخنرانی ها و کنفرانس های مختلف، سالن آکوستیک منحصر به فرد خود بود. در زمان شوروی سابق نیز از این سالن به عنوان استودیو ضبط فیلم استفاده میکردند زیرا سالن آکوستیک قابلیت ضبط موسیقی کلاسیک را دارد.

نمای ساختمان به ظاهر تاریخی گذشته خود بازگشت. مساحت خانه به دلیل اتصال زیرزمین و ساخت طبقه اتاق زیر شیروانی، تقریبا دو برابر و به مساحت 5/9 هزار متر مربع رسید. برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه وابسته به این کلیسا، کلاسهای مدرن و مجهز ساخته شد. حتی یک آسانسور در این ساختمان تاریخی نصب شد. با این کار، ما وظیفه خود را در برابر نسل گذشته و نسل آینده انجام دادیم.

502

کد خبر: 914553

وب گردی

وب گردی