برخی افراد غیرمسئول وارد مقوله‌های اقتصادی می‌شوند

استاندا زنجان با اشاره به این‌که برخی افراد غیرمسئول وارد مقوله‌های اقتصادی می‌شوند و مانع تراشی می‌کنند و البته این موضوع در آینده به صورت مشروح توضیح داده خواهد شد، گفت: در حال حاضر از حضور صمیمانه بخش خصوصی تشکر می‌کنیم، چون معتقدیم و هر چه حمایت از بخش خصوصی افزایش یابد وضعیت اقتصاد استان نیز بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز، «اسدالله درویش‌امیری» ظهر امروز در بیست و دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: استان زنجان جزو استان‌هایی بود که پارک علم و فناوری مستقلی نداشت و با تلاش‌هایی که انجام شد فروردین امسال برای این پارک مجوزهای لازم دریافت و در لایحه بودجه 97 نیز برای آن بودجه مستقل تعریف شد.

این مسئول ادامه داد: به‌علت تأخیر در ایجاد پارک علم و فناوری استان زنجان، این پارک در رده چهارم رتبه‌بندی شده که با توجه به پتانسیل‌هایی که استان زنجان در این زمینه دارد، این مهم زیبنده استان نیست و بایستی به رده‌های اول و دوم ارتقاء یابیم.

وی هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و افزود: هرچه این هماهنگی بیشتر شود زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان بیشتر می‌شود و خوشبختانه استان زنجان جزو استان‌های هماهنگ محسوب می‌شود و به لحاظ امنیتی نیز امن‌ترین استان است.

درویش‌امیری خاطرنشان کرد: وجود اختلاف‌نظرها در استان سبب نشده که اخلالی در کارهای استان به وجود آید و امور آنگونه که باید پیش‌ رفته است و عمده‌ترین هدف مدیریت استان حفظ آرامش، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است و برای استان در بحث شاخص‌های کسب‌وکار اتفاقات خوبی افتاده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: استان زنجان جزو سه استان برتر در حوزه وصول درآمدها بود و با تلاش‌هایی که انجام شده بخشی از مازاد درآمدی که استان داشت، به استان بازخواهد گشت و سهم صادراتی استان به بیش از آنچه که برای استان پیش‌بینی شده بود رسیده به طوری که سال گذشته سهم صادرات استان زنجان 85صدم درصد از صادرات کشور بود که این مهم در حال حاضر به بیش از یک درصد رسیده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: استان زنجان جزو پنج استان برتر در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بوده و رتبه سرمایه‌گذاری خارجی استان از جایگاه چهاردهم به رتبه یازدهم رسیده است و امسال نیز درآمد گمرک نسبت به مدت مشابه سال قبل قریب به 35 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که برخی افراد غیرمسئول وارد مقوله‌های اقتصادی می‌شوند و مانع تراشی می‌کنند و البته این موضوع در آینده به صورت مشروح توضیح داده خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر از حضور صمیمانه بخش خصوصی تشکر می‌کنیم، چون معتقدیم و هر چه حمایت از بخش خصوصی افزایش یابد وضعیت اقتصاد استان نیز بهبود خواهد یافت.

این مسئول یادآور شد: استان زنجان در حوزه اشتغال خانگی 100 درصد سهم خود را جذب کرده و در طرح رونق نیز جزو چند استان برتر کشور است به طوری‌که 24 واحد نیز احیا شده و مشغول به کار شدند و امسال هیچ واحدی به واحدهای تعطیل استان اضافه نشده است.

900

کد خبر: 914575

وب گردی

وب گردی