25 میلیارد تومان اعتبار سالانه پروژه‌های تحقیقاتی صنعت برق

مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر گفت: این شرکت سالانه 25 میلیارد تومان برای پروژه‌های تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق سرمایه گذاری می‌کند بنابراین از بابت تخصیص منابع جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدمسعود تقوایی مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر در سمینار معرفی دو پروژه تحقیقاتی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر از 5 گروه ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز پژوهشی، گروه کنترل کیفیت تجهیزات برق، گروه پروژه‌های ملی و توسعه‌ای، گروه فناوری‌های نو و گروه ارتباط با زیر مجموعه تشکیل شده است.
دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر سالانه 25 میلیارد تومان برای پروژه‌های تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق سرمایه گذاری می‌کند. برای پروژه‌های تحقیقاتی و حتی برای پروژه‌های خارج از اولویت و پروژه‌هایی که باید بنا به ضرورت در اسرع وقت اجرا شود از بابت تخصیص منابع جای نگرانی وجود ندارد و آمادگی لازم برای تخصیص منابع در این زمینه وجود دارد.
او افزود: انتظار می‌رود برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی فقط از پتانسیل و ظرفیت استانی و منطقه‌ای استفاده نشود و از ظرفیت کل کشور در این خصوص استفاده لازم شود. برای مؤسسات و دانشگاه‌هایی که بتوانند در قالب پروژه‌های تحقیقاتی یک مشکل ملی را حل کنند تسهیلات خوبی از سوی شرکت توانیر در نظر گرفته شده است.
او با بیان اینکه حدود 700 تا 800 اولویت تحقیقاتی در شرکت توانیر در بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: دفتر تحقیقات شرکت توانیر حمایت لازم ازز تجهیز آزمایشگاه را انجام می‌دهد اما این حمایت در قالب پروژه‌های تحقیقاتی است که منجر به تجهیزات آزمایشگاهی بشود.
«بهمن داراب زاده» معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در ابتدای این سمینارگفت: کمیته تحقیقات شرکت بطور منظم جلسات پرمحتوایی را در طول سال برگزار کرد و در این جلسات ارائه مطالب تحقیقاتی از سوی محققین نیز انجام شد که خروجی این جلسات، اتخاذ تصمیم گیری‌های خوب و موثری بود که به مشخص کردن اولویتهای تحقیقاتی کمک شایانی کرد. با تلاش و انجام کار گروهی توانستیم 100 درصد بودجه تحقیقاتی شرکت را جذب کنیم و در سال 96 برای 10 اولویت تحقیقاتی عقد قرارداد انجام شد.
معاون برنامه ریزی و تحقیقات در ادامه گفت: در سال 96 با توجه به نیازسنجی و اولویتهایی که داشتیم حدود 100 عنوان تحقیقاتی از واحدهای مختلف،، مراکز علمی و دانشگاهها داشتیم، به عبارتی این عناوین تحقیقاتی منجر به تنظیم اولویتهای تحقیقاتی برای سال 97 شد و نقشه راه ما را برای سال آتی تاا حدودی مشخص کرد.
در ادامه نتایج پروژه تحقیقاتی «مطالعات جامع برنامه ریزی توان راکتیو در شبکه فوق توزیع و انتقال برق منطقه‌ای گیلان» توسط افراخته و پروژه تحقیقاتی «اتوماسیون یکی از پستهای فوق توزیع قدیمی شرکت برق منطقه‌ای گیلان و ایجاد قابلیت کنترل از راه دور پست مزبور» توسط نماینده شرکت مهندسین برق گیلان زمین برای حضار ارائه شد.
شایان ذکر است در خاتمه این سمینار با اهدا لوح سپاس از محققین پروژه‌های تحقیقاتی ارائه شده و تلاش‌ها و زحمات قنبرزاده ناظر یکی از پروژه‌های تحقیقاتی خاتمه یافته قدردانی شد.

402

کد خبر: 914581

وب گردی

وب گردی