جمهوری اسلامی ایران، در زمینه استفاده از پزشکان خارجی، بی نیاز شده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از پزشکان خارجی بی نیاز است، گفت: در گذشته ۵ هزار پزشک خارجی در کشور وجود داشته است که اکنون کشور ، بی نیاز از وجود پزشک خارجی است.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر علی نوبخت در جشنواره عمران سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار شد، گفت: توسعه سلامت و ارائه خدمات درمانی ارزان و با کیفیت مناسب در شهرستان جهرم، این شهرستان را تبدیل به یک الگوی کشوری کرده است که نشان از حمایت های دولت یازدهم و خیرین بزرگواری بوده که برای توسعه سلامت جهرم گام های بزرگی برداشته اند و باید شهرستان جهرم را دارالخیرین نامید.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص خدمات پزشک خانواده در استان فارس اظهارداشت: پزشک خانواده از خدمات خوب پزشکی است که در استان فارس اجرایی شده و در قانون برنامه ششم نیز به تصویب رسیده است و به زودی در استان های دیگر کشور نیز نظام ارجاع و استفاده از پزشک خانواده انجام خواهد شد.

حوزه درمان و سلامت صرفا با هزینه های اختصاصی به سرانجام نمی رسد

در ادامه این همایش، دکتر ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به توسعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم در توسعه بهداشت و درمان نسبت به دانشگاه های هم تیپ خود جایگاه برتری دارد و روندی صعودی را طی کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت های حاصل در توسعه زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی جهرم، بیان کرد: توسعه زیر ساخت های دانشگاه علوم پزشکی جهرم را باید نشانی از فعالیت ها و پیگیری های دلسوزانه نماینده شهرستان جهرم و حضور ارزشمند خیرین شهرستان جهرم دانست.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی جهرم توانسته در جذب خیرین خوب عمل کند و از پتانسیل های این عزیزان استفاده کند، زیرا حوزه درمان و سلامت صرفا با هزینه های اختصاصی به سرانجام نمی رسد و مدد خیرین ارزشمند است که مسیر توسعه سلامت را به سمت جلو سوق می دهد.

دکتر گلمکانی افتتاح اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی جهرم را یکی از گام های بزرگ دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حوزه سلامت و خدمات پزشکی جنوب کشور قلمداد کرد و در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم با افتتاح بیمارستان 310 تخت خوابی به استاندارد تعداد تخت به ازای جمعیت نزدیک شده است.

تمرکز در پایتخت توازن توسعه کشوری را بر هم می زند

همچنین دکتر محمدرضا رضایی نماینده شهرستان جهرم و رئیس کمسیون عمران مجلس نیز در این همایش با انتقاد به عدم توجه به ظرفیت های شهرستان ها تصریح کرد: درشهرستان ها ظرفیت ها، استعداد ها و توانمندی های زیادی وجود دارد که باعث توسعه متوازن کشوری می شود.

نماینده شهرستان جهرم و رئیس کمسیون عمران مجلس افزود: تمرکز در پایتخت توازن توسعه کشوری را بر هم می زند، باید تلاش کرد این توسعه روندی متوازن داشته باشد.

وی با اشاره به توسعه بهداشت و سلامت شهرستان جهرم گفت: ۵۰ درصد تخت های مراکز درمانی جهرم در اختیار مردم شهرستان های اطراف است که نشان از خدمات درمانی ارزان و با کیفیت این شهرستان است.

دکتر رضایی بیان کرد: باعث افتخار است که جهرم ظرفیت همایش های ملی و استانی دارد و توانسته خودش را در امور مختلف فرهنگی، اجتماعی و به خصوص توسعه سلامت ثابت کند.

50 تا 60 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانهای جهرم غیربومی هستند

براساس این گزارش، علیرضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم نیز در این همایش با بیان اینکه 50 تا 60 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستانهای این شهرستان غیربومی هستند گفت: با توجه به وجود ظرفیت های این شهرستان و فعالیت فرودگاه و قرار گرفتن این شهرستان در مسیرهای مواصلاتی شیراز، لار و بندرعباس، شهرستان جهرم می تواند قطب درمان جنوب کشور باشد.

701

کد خبر: 914583

وب گردی

وب گردی