حضور بانوان در عرصه مدیریت مصرف و تقاضای آب و برق/ برای عبور از چالش‌های سال آینده صنعت نیاز به گام حیاتی داریم

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از پیشبرد و مدیریت فعالیت‌های صنعت آب و برق بر عهده بانوان است، گفت: حضور بانوان در عرصه مدیریت مصرف و تقاضا می‌تواند گامی حیاتی برای عبور از چالش‌های صنعت آب و برق در سال 97 باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو در مراسم گرامی‌داشت روز زن با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از پیشبرد و مدیریت فعالیت‌های صنعت آب و برق بر عهده بانوان است، اظهار کرد: امروزه رسالت و مسئولیت بسیار سنگینی که بر دوش وزارت نیرو است و حدود 120 هزار نفر در این عرصه مشغول به فعالیت بسیار گران بهایی در جهت زیرساخت‌ها و رفاه عمومی کشور هستند. در این بین حداقل پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه‌ای در صنعت آب و برق نیست که در آن بانوان نقش آفرین نباشند.
او تصریح کرد: هم اکنون بانوان در طراحی سدها، نیروگاه‌ها، پست‌های انتقال برق، تصفیه خانه‌ها و تاسیسات زنجیره واری که در این صنعت وجود دارد نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کنند. به گونه‌ای که در حوزه سدسازی به عنوان یکی از علوم پیچیده دنیا نقش ماندگار بانوان در طراحی این سازه‌ها همواره به چشم می‌خورد.
محمودی نقش بانوان را در عرصه مدیریت هوشمند بارز برشمرد و افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته حجم بارندگی‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یافته است و ادامه نوسانات نزولات جدی موجب بروز تنگناهای متعددی برای صنعت آب و برق در سال 97 خواهد شد و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه محیط زیست، زندگی در جوامع پراکنده روستایی و متراکم شهری و بخش کشاورزی و صنعت را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
قائم مقام وزیر نیرو خطاب به حاضران در این نشست تاکید کرد: در این بین حضور بانوان در عرصه مدیریت مصرف و تقاضا می‌تواند گامی حیاتی برای عبور از چالش‌های صنعت آب و برق در سال 97 باشد. بانوان ما همچنین می‌توانند با اشاعه آموزش و اطلاع رسانی مناسب در محیط خانواده و جامعه نقش موثری را برای برون رفت از مشکلات احتمالی یاد شده ایفا کنند.
محمودی در پایان سخنان خود باتاکید بر اینکه پیشرفت‌های جامعه اسلامی ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدیون فعالیت‌های بانوان است، گفت: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی‌های خود مشارکت زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را متاثر از زندگی حضرت زهرا(س) دانسته‌اند. همین جمله کوتاه امام راحل مهر تاییدی خواهد بود بر این مهم که بدون حضور بانوان در آن مقطع انقلاب به ثمر نمی‌نشست.

402

کد خبر: 914584

وب گردی

وب گردی