ابراز نگرانی هیلاری کلینتون از مذاکره احتمالی ترامپ با کره شمالی

نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره توانایی واشنگتن در مذاکره با کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، در حالی که جامعه جهانی از انتشار خبرها درباره توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، برای دیدار رو در رو با یکدیگر استقبال کرده‌اند، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا، درباره این دیدار ابراز نگرانی کرده است.

وی در مصاحبه‌ای با یک مجله هلندی گفت: دولت دونالد ترامپ «خطر مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی را درک نمی‌کند» و خاطر نشان کرد در دولت او، دیپلمات‌های حرفه‌ای که بتوانند در این مذاکرات ماهرانه عمل کنند، وجود ندارد.

وی در این مصاحبه گفت: «اگر می‌خواهید با کیم جونگ اون درباره تسلیحات هسته‌ای صحبت کنید، باید دیپلمات‌های با تجربه در اختیار داشته باشید. این‌ها باید افرادی باشند که به طور کامل با این پرونده آشنایی داشته باشند و مردم کره شمالی و زبان آن‌ها را بشناسند.»

وی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، رقیب دموکرات دونالد ترامپ بود، در ادامه سخنان خود گفت که وزارت خارجه کشورش اکنون دچار «فرسایش» شده است و دیپلمات‌های ماهر برای مذاکره با کره شمالی را در اختیار ندارد.

کلینتون گفت: «نمی‌توانید بدون دیپلمات‌ها، دیپلماسی داشته باشید و دولت ترامپ متوجه این خطر نیست.»

پیش از این، گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی پذیرفته اند برای نخستین بار در تاریخ دو کشور، با یکدیگر به طور مستقیم دیدار کنند.

کد خبر: 914616

وب گردی

وب گردی