هشدار نماینده اصفهان درباره مشکل آب: استعفا می دهیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که هدف ما گرفتن حق مردم است، گفت: اگر راهی به جز استعفا برای نمایندگان باقی نماند این کار را انجام خواهیم داد و این یک حرکت نمایشی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا فولادگر شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دو مشکل تونل سوم کوهرنگ اظهار داشت: شکایت از سوی محیط زیست و همچنین نبود اعتبارات کافی مشکلاتی است که سبب بی سرانجام ماندن این طرح شده است، بعد از جلسات و بررسی‌های بسیار تکمیل طرح توسط قرارگاه خاتم الانبیا مطرح کرد، پس از آن توافق نامه‌ای مبنی بر عدم منع محیط زیستی و به منظور از سرگیری پروژه امضا شد، به همین ترتیب تا پایان سال باید پروژه ساخت سد کوهرنگ فعال شود.

وی با اشاره به اعتبار 70 میلیارد تومانی این پروژه در سال جاری، افزود: علاوه بر حفظ این میزان اعتبار، 56 میلیارد تومان توسط نمایندگان مجلس برای تکمیل طرح به ارقام موردنظر اضافه شده است. در صورت تامین بودجه سد کوهرنگ تا دو سال آینده آبگیری خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکل آب اصفهان چند راه حل وجود دارد، اظهار داشت: جلوگیری از برداشت‌های بی رویه در اصفهان و بالادست مهمترین راهکار است، در این راستا باید گفت رژیم حقوقی زاینده رود باید احیا شده و در زمینه مصرف نیز در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خانگی اصلاحاتی انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات سد بهشت آباد تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات این سد زمان زیادی نیاز دارد اما با توجه به مشکلاتی که برای کشاورزان ایجاد شده پیشنهاد می‌کنیم که دبی خط نخست آب یزد از طریق زاینده رود کاهش پیدا کند.

فولادگر با اشاره به حذف بودجه خط دوم آب بری یزد از رودخانه زاینده رود حذف شده، افزود: اعتراض کشاورزان اصفهانی را در روزهای اخیر شاهد بودیم، درخواست آنها مرتبط با آب و خسارت نکشت است که البته این مشکلات به حق است و باید توسط مسئولان شنیده شود.

وی با بیان اینکه در صورت توجه به موقع مسئولان از این اعتراضات هیچ‌کس اجازه سوء برداشت از آن را نخواهد داشت، گفت: خسارت کشاورزان شرق اصفهان ناشی از مشکلات آبی بیشتر از سایر کشاورزان است و حق آنها باید داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این نیز گفته شد که خسارت کشت کشاورزان در طول این هفته و احتمالا تا روز چهارشنبه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه البته مهمترین مشکل کشاورزان حق نکشت نیست، افزود: مشکل اصلی کشاورزان عدم تخصیص حق‌آبه‌های قانونی است که در این راستا جلسه‌ای میان نمایندگان و وزیر نیرو برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقدینگی یک هزار و 500 هزار میلیاردی تصریح کرد: در سال‌های اخیر این میزان به صورت مداوم افزایش یافته است، این نقدینگی که سرگردان است وارد بازارهای مختلف می‌شود که این روزها وارد بازار ارز شده است.

وی افزود: برای برطرف کردن این مشکلات و برای اینکه زحمات دولت از دست نرود این نقدینگی باید وارد صنعت شود. ورود این نقدینگی به بازار ارز سبب شد تا ارزش پول ملی 25 درصد کاهش پیدا کند.

فولادگر با اشاره به همزمانی تبصره 19 مشارکت‌های خصوصی با حوادث دی ماه، بیان کرد: خبر افزایش ناگهانی قیمت حامل‌های انرژی، برخی تبعیض‌ها سبب بروز برخی اعتراضات شد.

وی با اشاره به بحث بودجه 97 گفت: دولت به دنبال این بود تا در سال آینده برخی اصلاحات را در بودجه انجام دهد و دلیل آن آرام بودن جو کشور ناشی از عدم برگزاری هیچ انتخاباتی بود، این اصلاحات فی نفسه مشکلی نداشت اما تبصره مشارکت‌های عمومی و خصوصی، پیگیری اسناد خزانه، اوراق مشارکت از جمله این اصلاحات بود.

وی با اشاره به بودجه استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان همچنان در ردیف پایین‌ترین استان‌ها برای دریافت بودجه است، ما در بخش درآمدی در رده چهارم و در بخش سرانه‌ای در رده هفتم و در بخش دریافت اعتبارات عمرانی در جای سی‌ام قرار داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف ما گرفتن حق مردم است و اگر راهی به جز استعفا برای نمایندگان باقی نماند این کار را انجام خواهیم داد و این یک حرکت نمایشی نیست.

901/900

کد خبر: 914657

وب گردی

وب گردی