نرخ کرایه تاکسی در کرمانشاه در سال جدید افزایش می یابد؟

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرکرمانشاه افزایش نرخ کرایه تاکسی طی روزهای اخیر در کرمانشاه را تکذیب کرد و گفت: دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب از مسافران تخلف است.

به گزارش ایسکانیوز، سجاد سلیمانی با تاکید براینکه نرخ کرایه تاکسی به هیچ وجه افزایش نیافته است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده راننده متخلف را گزارش کنند.

وی ضمن تشریح فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی، افزود: سازمان تاکسیرانی شهرداری سالانه یک نوبت و براساس میزان تورم سالیانه و سایر شاخصه های دیگر درصد افزایش نرخ کرایه، نسبت به افزایش نرخ سالیانه کرایه تاکسی توسط کمیته تعیین نرخ سازمان، اقدام می کند.

سلیمانی افزود: رقم اعلام شده پس از تأیید هیات مدیره و همچنین شورای سازمان تاکسیرانی، جهت ارسال به شورای شهر به شهرداری می‌رود تا به لایحه تبدیل شود.

به گفته وی این لایحه نیز ابتدا در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و سپس در صحن علنی شورا مطرح و به رأی گذاشته می‌شود و در صورت تصویب شورا برای تأیید به فرمانداری ارجاع می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه افزود: در سال جاری نیز شورای شهر به صورت میانگین ۱۷درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی را مصوب کرد که از آن زمان تاکنون نرخ کرایه تاکسی هیچگونه افزایشی نداشته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که راننده ای به بهانه افزایش نرخ، کرایه بیشتری را از مسافران طلب کنند، ‌تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند این تخلفات را گزارش دهند.

سلیمانی بیان داشت: با توجه به ایام پایانی سال و افزایش سفرهای درون شهری، طرح ویژه نوروزی با هدف رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات تاکسیرانان به صورت روزانه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان سازمان تاکسیرانی نیز در مدت اجرای این طرح، به صورت ویژه فعالیت تاکسی ها را رصد کرده و با تاکسیرانان متخلف، با رعایت مقررات برخورد خواهند کرد.

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از تاکسیرانان قانون مدار که همواره پایبند به مقررات بوده‌اند از آنان خواست نرخ مصوب سال ۹۶ را تا زمان تعیین و اعلام نرخ جدید سال ۹۷ رعایت کنند.

901

کد خبر: 914659

وب گردی

وب گردی