وزیر ارتباطات: ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی بی نظیر است / حوزه سلامت  می تواند در تحول دیجیتال پیشرو باشد

محمدجواد آذری جهرمی گفت: ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی بی نظیر است و این ظرفیت عظیم می تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اولین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت که به همت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه خلاقیت‌های بسیار خوبی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی بی نظیر است و این ظرفیت عظیم می تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور کمک کنند.

آذری جهرمی اضافه کرد: عمده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه زیرساخت های لازم در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت کامل پیاده سازی نشده و زیست بوم رشد خلاقیت ها و رسیدن به عرصه عمل به صورت کامل هنوز در آن نهادینه نشده است‌، در کنار دانشگاه های دولتی، مراکز رشد دولتی و در مراکز توانمندسازی حضور دارند و حضورشان حضور فعالانه ای است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت حوزه کسب و کارهای نوپا افزود: مدتی پیش با آقای دکترولایتی گفتگویی داشتیم بنا شد در این حوزه طرح مشترکی داشته باشیم و به ذهنم می رسد که ما بایستی مرکز توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه کسب و کارهای نوپا، پایه گذاری کنیم.

وی افزود: به صورت اختصاصی پیگیری می‌کنیم تا مرکز توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرند و به صورت شبکه ای در همه ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشند. وزارت ارتباطات در این عرصه کمک می کند تا این کار به سرعت پیش برود.

آذری جهرمی با قدردانی از برگزار کنندگان رویداد ایده تا عمل، گفت: این رویداد به عرصه سلامت تعلق دارد و عرصه سلامت یکی از عرصه هایی است که در حوزه تحول دیجیتال پیشرو است.

وزیر ارتباطات افزود: این عرصه اقتصاد بزرگ دارد چرا که مبتنی بر خدمات است و یکی از خدمات توسعه یافته در دنیا خدمات سلامت است.

وی با اشاره به وجود مشکلات جدی در عرضه خدمات حوزه سلامت، گفت: یکی از آن مشکلات آزادسازی داده ها است. این داده ها باید آزاد سازی شود تا همه کسب و کارها و همه آنهایی که در این عرصه ایده دارند بتوانند بدون مشکل و بدون اینکه ظرفیت رانتی برای گروه‌هایی به وجود بیاید، بتوانند کسب و کارشان را برپا کنند کار خود را توسعه دهند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه در تحول دیجیتال حوزه سلامت عرصه ای جدی است، افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه هایی است که در تحول دیجیتال می تواند پیشرو باشد.

وی افزود: خبر خوبی که داریم این است که در شورای عالی اشتغال بنا شد وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت طی یک سند مشترک اهداف تحول دیجیتال در حوزه سلامت را پیگیری کنند مشوق ها را مشخص و در سال آینده اعلام کنند. این یعنی بازار جدیدی پیش روی فعالین حوزه تحول دیجیتال به وجود خواهد آمد.

وزیر ارتباطات گفت: این نویدی است که بازاری مقابل همه شما متخصصان حوزه پزشکی و متخصصان فناوری قرار می دهد تا بتوانید خدمات مناسب و با ارزشی به مردم کشور ارائه دهید و خلاقیت های شما باعث درآمدزایی و ثروت آفرینی شود.

کد خبر: 914674

وب گردی

وب گردی