اعضای هیات علمی در رشته های غیرکارآمد به دنبال کسب آموزش های لازم باشند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اعضای هیات علمی در رشته های آموزشی غیر کارآمد و بدون دانشجو باید با تغییر در مسیر آموزش خود به دنبال کسب آموزشهای لازم باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر پورعباس در جلسه هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از منابع خدادادی غنی و متنوع این استان در زمینه های مختلف برای تولید درآمدهای غیرشهریه ای و کاهش هزینه ها راه های جلوگیری از زیان دهی و وابستگی به شهریه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود استعدادهای فراوان در استان به ویژه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در سالهای آتی ارزیابی ها و بررسی های بودجه ای از واحدها براساس واحد دانشگاهی زیان ده نخواهد بود، بلکه سوددهی یا زیان دهی براساس کارایی رشته ها و گروه های آموزشی مورد توجه قرار می گیرد و برهمین اساس رشته های زیان ده تعطیل و مسئولیت زیان دهی متوجه استادان آن گروه و رشته خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی در رشته های آموزشی غیر کارآمد و بدون دانشجو باید با تغییر در مسیر آموزش خود به دنبال کسب آموزش های لازم در رشته های مشابه و هم گروه بوده و خود را برای تکمیل واحدهای درسی به روز و همسان با نیاز واحد و استان تغییر دهند.

دکتر پورعباس ادامه داد: برای این تغییر با فرصت های مطالعاتی که وجود دارد هر استاد می تواند ظرف مدت یک سال خود را براساس نیاز واحد آماده و در گروه های آموزشی و رشته های فعال ادامه همکاری داشته باشد.

دکتر کرم اله جانی پور نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تقاضای تحصیل در مراکز آموزشی و به تبع آن کاهش منابع مالی در واحدهای دانشگاهی، گفت: لازم است از ظرفیت های فیزیکی، زیرساخت ها و نیروهای متخصص برای افزایش درآمد استفاده کرده و به منابع درآمدزایی غیرشهریه ای توجه ویژه کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراکز آموزش عالی استان 41 واحد بوده که از این تعداد سهم دانشگاه آزاد اسلامی 15 درصد است، گفت: با توجه به تعامل خوب بین مراکز آموزش عالی استان با دانشگاه آزاد اسلامی خصوصاً دانشگاه های یاسوج و علوم پزشکی، امید به همکاری و همیاری در زمینه های مختلف وجود دارد.

حاج غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا و عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تاکنون با مشارکت مردم نقش بسیار خوبی در تربیت نیروی انسانی و آموزش عالی برعهده داشته و بار مهمی در این راستا از دوش دولت برداشته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و همواره در مجلس نیز نگاه مثبتی نسبت به فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کاهش تعداد دانشجو در دانشگاه ها از جمله مشکلاتی است که در سال های اخیر برخی از مراکز آموزشی را تهدید و زیان ده کرده که با ابتکار، مدیریت کارآمد و هوشمندانه دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تهدیدها به فرصتها بدل خواهند شد.

این جلسه با تصویب لایحه بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت موارد طرح شده در جلسه، اصلاح ساختار سازمانی و تایید آن براساس واحدهای دانشگاهی استان و همچنین تایید اعضای پیشنهادی جدید کمیسیون دایمی هیات امنا با اکثریت آرا خاتمه یافت.

سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، حاج غلامحمد زارعی نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، دکتر عریان رئیس دانشگاه یاسوج و نماینده وزیر علوم در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، دکتر ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده وزیر بهداشت و درمان در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان و سایر اعضا پس از زیارت قبور شهدای گمنام دانشگاه و ادای احترام به مقام شهید در محل یادمان شهدای این دانشگاه در سالن اجتماعات مرحوم دکتر ملک نسب واحد یاسوج برگزار شد.

201

کد خبر: 914687

وب گردی

وب گردی