آخرین وضعیت جوی در کشور/افزایش شدت بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرقی

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشوراز بارش باران در سواحل دریای خزر، شمال شرق، زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطق جنوبی خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو باخبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه در مناطق مرکزی کشور و زاگرس مرکزی نیز رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، افزود: طی این روز مناطقی از جنوب‌شرق و جنوب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید خواهند داشت که در برخی مناطق جنوب‌شرق و جنوب کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز در شمال‌شرق، برخی مناطق شرق و از بعدازظهر در زاگرس مرکزی و نواحی مرکزی کشور، بخش‌هایی از البرز مرکزی و استان‌های ساحلی دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود. در این روز در برخی مناطق جنوب‌شرق و جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد (همراه با گرد و خاک) را خواهیم داشت.

وی با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر گفت: روز دوشنبه بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و همچنین با عبور موجی از جنوب کشور، در زاگرس مرکزی و جنوبی و مناطق جنوبی و به تدریج شرق کشور بارش‌ها تقویت شده و به صورت رگبار باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وظیفه از آغاز فعالیت سامانه بارشی در روز گذشته در نوار شمالی کشور و روز یکشنبه در شمال‌شرق کشور خبر دادو گفت: در اثر این سامانه دما به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

705

کد خبر: 914721

وب گردی

وب گردی