اختصاص ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری‌ها به هدفمندی خیانت است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷، با انتقاد از بررسی نشدن ردیف‌های بودجه در مجلس گفت: براساس اطلاع ما در ردیف‌های بودجه ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها را به هدفمندی دادند که این بالاترین خیانت در حق شهرداری‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری با استناد به ماده ۱۸۶ آیین‌نامه گفت: در روز آخر بررسی بودجه آقای لاریجانی ۲۰۰ ردیف بودجه را یک مرتبه به رای گذاشت که بسیاری از نمایندگان از محتوای آن بی اطلاع هستند.

وی در عین حال با بیان اینکه این روال به یک عرف در مجلس تبدیل شده است، گفت: روز گذشته متوجه شدیم که در ردیفها ۳۲۰۰ میلیارد تومان از درآمد مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها را به هدفمندی دادند که این بالاترین خیانت است. البته برخی این موضوع را تایید و برخی دیگر رد کرده‌اند.

این نماینده مجلس یادآور شد: درآمد شهرداری ها از جیب مردم تامین می شود. دولت تنها واسطه‌ای برای وصول این درآمدها است. اینکه بخواهند منابع شهرداری ها را به کار دیگر اختصاص دهند درست نیست. آن هم در شرایطی که شهرداری های کوچک حتی توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد.

لاهوتی خواستار شد که هیئت رئیسه برای رسیدگی به این موضوع دستور سریع صادر کند.

وی در پایان و در تذکر دیگری بر لزوم پرداخت اعتبارات سازمان بهزیستی همچون کمیته امداد تاکید کرد.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 914779

وب گردی

وب گردی