سهام عدالت را به سود سهام تقلیل ندهید/ دولت باید از دست داشتن در اقتصاد دست بردارد

وزیر اقتصادی و دارایی گفت: سود سهام عدالت مهم نیست و سهام عدالت را به سود سهام تقلیل ندهید اصل و ارزش سهام مهم است که سهام اسمی یک میلیون و ارزش واقعی آن بیش از دو نیم میلیون تومان می‌ارزد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود کرباسیان وزیر اقتصادی و دارایی در آیین نکوداشت سامانه سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت مهم نیست و سهام عدالت را به سود سهام تقلیل ندهید اصل و ارزش سهام مهم است که سهام اسمی یک میلیون و ارزش واقعی آن بیش از دو نیم میلیون تومان می‌ارزد.
او افزود: امیدواریم امکان استفاده از اصل سهام نیز برای افراد محقق شود همچنین هیچ کسی ریالی بابت خدمات این سهام پرداخت نکرده است هنوز مدیریت واحدها به دارندگان سهام واگذاری نشده است که با بررسی های مجلس این امر نیز تحقق می یابد.
کرباسیان ادامه داد: با تدبیر سازمان خصوصی سازی سهام دهک‌های پایین درآمدی کلان پرداخت شده است که باید اجرای اصل ۴۴ و مردمی سازی اقتصاد را در رویه قرار دهیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: قبل از دولت یازدهم واگذاری درقبال رد دیون بوده است با وجود اینکه رد دیون جزء سیاست‌های دولت نبود اما واگذار شد همچنین یکی از بزرگترین واگذاری ها و مزایده ها در چند روز آینده انجام می‌شود که برای سال ۹۶ در حوزه واگذاری نقطه عطفی خواهد بود.
او ادامه داد: دستور دیگری که بر آن تأکید شده است واگذاری دارایی های غیر مرتبط بانک ها و بنگاهداری بانکها است که دولت باید جایگاه حاکمیتی خود را داشته باشد و از دست داشتن در اقتصاد کشور دست بردارد.
صحبت های وزیر اقتصاد هم با حاشیه همراه بود که یکی از جوانان حاضر در سالن اجلاس سران خطاب به او گفت: من یک روستایی ناتوانم کو سهام عدالت من! که این فرد معترض را به خارج سالن هدایت کردند.
402

کد خبر: 914782

وب گردی

وب گردی