محاکمه "محمد رضا ثلاث "راننده اتوبوس حوادث خیایان پاسداران/ اولیای دم : قصاص می خواهیم

امروز  ساعت 11 و 30 دقیقه  محاکمه محمد رضا ثلاث  راننده  اتوبوس حوادث خیابان پاسداران متهم  به سه  فقره  قتل  عمد و اخلال در نظم  عمومی در داداگاه  کیفری  شعبه  9  با  ریاست  قاضی  محمد کشکولی آغاز  شد .

به گزارش ایسکانیوز محمد علی بایرامی ، گروهبان یکم رضا امامی و رضا مرادی علمداری جمعی نیروی انتظامی در 30 بهمن 96 در ساعت 20 و 18 دقیقه به وسیله اتوبوس متهم به شهادت رسیدند .

دکتر محمد شهریاری، نماینده دادستان اعلام کرد : متهم متولد 1346 با تهاجم عمدی سه نفر از نیروهای انتظامی را به شهادت رساند و اجساد پس از انتقال به سردخانه بیمارستان لبافی نژاد مورد معاینه پرشکی قانونی قرار گرفتند.

گروهبان یکم امامی و رضا مرادی علمداری به دلیل صدمات متعدد و اصابت جسم سخت و شهید بایرامی به دلیل خرد شدن جمجمه به شهادت رسیدند .

به گفته دادستان، متهم اعتراف کرد با توجه به اینکه عصبی بوده تحت تاثیر اعتقاد مفرط به این گروه با اتوبوسی که پارک شده بود به ماموران حمله کرده است وی اتهامات را قبول داشته و گفته است : ما 30 نفر بودیم که در اتوبوس می

خوابیدیم و از"نعمت ریاحی"حمایت می کردیم. با اینکه ماموران را مورد تهاجم قرار دادم اما در مسلک ما این کار توجیه ندارد .

دادستان و سرپرست دادسرای جنایی اعلام کرد : در بازسازی صحنه متهم نحوه تهاجم را توضیح داد و سلامت روحی و روانی متهم مورد بررسی روانشناس پرشکی قانونی قرار گرفت و پزشک اعلام کرد که متهم در حال حاضر دچار افسردگی است اما اختلالات روانی ندارد و وضعیت فعلی وی خطرناک نیست .

پرونده شخصیتی متهم :

دادستان ادامه داد: پرونده شخصیتی متهم به دستور دادستان و توسط واحد مددکاری انجام شد .

وی راننده اتوبوس است که 3 ازدواج ناموفق داشته و در حال حاضر مجرد است و به دلیل بیرون کردن صاحبخانه از ملک شب ها در اتوبوس زندگی می کرده . وی در پرونده خود سابقه 7 فقره جرم کیفری دارد . متهم عنوان کرده است 15 سال قبل وارد جریان دراویش شده و تحت تاثیر قطب دراویش قرار گرفته است و تمامی مبانی دین را می شناسد وی اعتراف کرده که به دراویش تعصب دارد و از عملکرد خویش پشیمان نیست اما در آخرین بار از بازجویی ها اظهار ندامت کرده است .

متهم 50 ساله ،اهل بروجرد، ساکن تهران، شیعه و مجرد است و وضعیتت عقیدتی وی افراطی است.

خبرنگار : اکرم جدیدی


700

کد خبر: 914853

وب گردی

وب گردی